وقف، مظهر فرهنگ عشق ورزی به جوامع انسانی است

علیزاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: وقف، مظهر خوبی ها و فرهنگ عشق ورزی به جامعه اسلامی و انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» پیش از خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 8 مهر ) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت گفت: نهاد ارزشمند وقف، مظهر خوبی ها و فرهنگ عشق ورزی به جامعه اسلامی و انسانی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، وقف را خدمت به مردم و امورات مادی و معنوی جامعه بشری دانست و افزود: وقف، خدمتگذاری بی منت به مردم برای رفع نیازهای بشریت است.

 

وی بابیان اینکه وقف درخث پرثمر و چراغ ماندگاری برای واقف تا قیامت است گفت: وقف از گذشته تاکنون مایه تحکیم مبانی دینی و ارزشی بوده است.

 

علیزاده تاکید کرد: ثمرات بی بدیل وقف باعث شده تا در مبانی اسلامی از آن به چشمه همیشه جاری یاد شود.

 

وی در ادامه اجرای نیت واقفان خیر اندیش را از رسالت های اصلی سازمان اوقاف خواند و گفت: از دهه وقف سال گذشته تاکنون 13 میلیاردتومان اجرای نیت واقفان در گیلان انجام شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به توزیع هزار و 749 بسته لوازم التحریردر سال گذشته در قالب طرح مهر تحصیلی اعلام کرد: امسال 777 بسته لوازم التحریردر اختیار دانش آموزان کم بضاعت قرار می گیرد.

 

وی از اجرای طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بازارچه خوداشتغالی برای فروش محصولات خانگی و صنایع دستی در کنار 10 بقعه  گیلان دایر شده است.

 

علیزاده اذعان کرد: این طرح برای 222 نفر ایجاد اشتغال نموده است.

 

وی از ثبت16وقف جدید در سال جاری در گیلان خبر داد و گفت: نیت عموم این وقف ها، خیرات و مبرات، کمک به محرومان و بیماری های صعب العلاج، اجرای روضه امام حسین(علیه السلام) وکمک به مساجد است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، اجرای طرح قرر دوازدهم را از دیگر برنامه های سازمان اوقاف و ادارات اوقاف در استانها برشمرد و گفت: از اجرای این طرح تاکنون هفت هزار و 500 بسته معیشتی با اعتبار 12 میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 40 میلیارد تومان برای تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان در اوقاف گیلان هزینه شده است.

 

علیزاده از تثبیت مالکیت 187 هکتار از اراضی موقوفات گیلان خبر داد و گفت: با اجاری نهضت درختکاری در اراضی موقوفات بقاع متبرکه تا هفت سال آینده 100 میلیارد تومان سرمایه در نوسازی بقاع متبرکه استان فراهم می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خواستار مشارکت مردم گیلان در اجرای طرح توسعه حرم های آقا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه و خواهر امام رشت و اظهار کرد: باید با کمک همه مردم گیلان این دو آستان مقدس را به جایگاه و تراز واقعی خودشان برسانیم.

 

کد خبر 1219732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha