سالانه ۷۰۰ میلیارد ریال در بقاع متبرکه استان اصفهان هزینه می شود

حجت الاسلام بلک گفت: سالانه ۷۰۰ میلیارد ریال در بقاع متبرکه استان اصفهان هزینه می شود که تمام این اعتبار با مشارکت مردم و بدون بودجه دولتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین بلک روز جمعه (۸مهر) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان به مناسبت دهه وقف اظهارداشت: وقف سرمایه مهم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اسلام برای جامعه بوده که این سنت حسنه قادر به رفع بسیاری از مشکلات است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: مردم مشارکت خوبی در امر خیر برای توسعه وقف و خدمات در بقاع متبرکه دارند که سالانه 700 میلیارد ریال در بقاع متبرکه استان اصفهان هزینه می شود که تمام این اعتبار با مشارکت مردم و بدون بودجه دولتی است.

 

وی ادامه داد: فعالیت های عمرانی، خدماتی و فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان سراسر استان در حال انجام و خیرین در بخش های مختلف همکاری کرده و بخشی از نیاز هزینه ای این مراکز از درآمد موقوفات مربوط به هر بقعه تامین شده است.

 

حجت الاسلام بلک، خاطرنشان کرد: 250 میلیارد ریال از درآمد موقوفات استان اصفهان در تامین نیازهای استان اصفهان مثل دارو نیازمندان، لوازم التحریر دانش آموزان نیازمند، بهداشت عمومی و خدمات فرهنگی هزینه می شود.

 

وی یادآورشد: هزینه کرد بخشی از درآمدهای اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برای محرومیت زدایی در استان اصفهان مورد انتظار بوده که مجوز مصرف این اعتبار از نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اخذ شده است.

 

 حجت الاسلام بلک بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و اذعان داشت: سالانه یکصد موقوفه به مجموع پرونده های وقفی استان اصفهان افزوده شده و این فرصتی برای رفع نیازهای جامعه به حساب می آید.

 

وی خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همسو با سیاست های سازمان بر مصرف درآمدهای موقوفات در مسیر نیت خیر و واقف تاکید دارد.

 

صبر و اسقامت پایه اساسی پیشرفت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در بخشی از سخنان خود به صبر و بردباری و اهمیت آن در زندگی اشاره کرد و اذعان داشت: پیامبر اسلام با همین ویژگی در ترویج دین موفق بود و امام حسین(ع) و یارانش هم تداوم راه اسلام را از همین مسیر پیمودند.

 

وی ادامه داد: صبر و استقامت رزمندگان در دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس سبب موفقیت آنان شد و امروز نیز در برابر زیاده خواهی دشمن و تحریم های ظالمانه بر اساس همین مولفه به پیروزی رسیده ایم اما دشمن با فتنه و توطئه به دنبال تعبیر دیگری در فعالیت های تبلیغی خود است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: دشمن در فتنه و جنگ نرم، پایان صبر مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران را به تصویر کشیده در حالی که مردم بر پایه صبر از این انقلاب حفاظت کرده اند.

کد خبر 1219760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha