برگزیدگان مسابقه عکاسی محرم«هفت شهر عشق» در طارم تجلیل شدند

۹ تن از برگزیدگان مسابقه عکاسی محرم با عنوان «هفت شهر عشق» به همراه مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) شامگاه دیروز در مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی آببر طارم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه طارم در این برنامه دلاورهای حماسه های کربلا و اسارت بانوی بزرگوار اسلام حضرت زینب (س) را درسی بزرگ برای پیروان امام دانست و خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) با تمام مصائب در مجلس یزید با سخنان کوبنده خود کاخ ظلم و ستم را از پای بست ویران و قهرمان این مجلس شد.

 

حجت الاسلام منصوری با تاکید به الگو قرار دادن بانو حضرت زینب (س) به عنوان کسی که در برابر سختی ها مقاومت کرد و در مقابل دید دشمن سر تعظیم فرود نیاورد، گفت: سیره زندگی آن حضرت باید سبک و روشی برای زندگی اسلامی باشد.

 

وی در سخنانی حضرت زینب (س) را به عنوان الگوی صبر و استقامت معرفی کرده و اظهار داشت: تاریخ، زنی صبورتر از حضرت زینب ندیده است در صحرای کربلا برادر گرامی و امام حسین (ع) و حضرت عباس و برادران و پسران او به شهادت رسیدند اما شیون نکرد. زینب (س) سمبل زنی شجاع مدیر و لایق رهبری گروهی مصیبت زده در اوضاع و شرایط سخت و بحرانی بود.

 

امام جمعه طارم اظهار داشت : کاروان اسرای اهل بیت پس از تحمل رنج ها ی بسیاری در حالی وارد کوفه شدند که شهر برای پیروزی یزید آذین بسته شده بود .کاروانیان بویژه حضرت زینب (س) وقتی کوفه را با آن منظره دیدند ، دردشان افزون شد لذا ایشان در خطبه ای کوبنده پس از رسوا کردن کوفیان آنها را مردمانی عهد شکن معرفی وعنوان کرد شما به چیزهایی که عنوان کرده بودید  عمل نکردید و امام زمان خود را در صحرای کربلا در میان خیل عظیم دشمنان تنها گذاشتید.

 

در پایان از 9 برگزیده مسابقه عکاسی ماه محرم با عنوان «هفت شهر عشق» تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 1219819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha