اسلام ستیزی در فرانسه / تعطیلی ۲۳ مسجد طی دو سال در این کشور

مقامات فرانسوی بار دیگر می خواهند به بهانه افراط گرایی درهای یک مسجد دیگر را ببندند و طی دو سال گذشته تاکنون، ۲۳ مسجد در این کشور بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، وزارت کشور فرانسه تدابیری اتخاذ کرده است تا مسجدی دیگر را در چارچوب حملات مستمر خود علیه مساجد، ببندد.

 

بنا برگزارش ها، امام جماعت این مسجد متهم به افراط گرایی شده است.

 

روزنامه «لوفیگارو» فرانسه نیز اعلام کرد که وزارت کشور می خواهد مسجد «اوبرنای» را در منطقه باس رین ببندد.

 

این وزارتخانه، امام جماعت مسجد را به انجام فعالیت های افراطی، موضع گیری ضد فرانسوی و اظهارنظرهای تحریک آمیز علیه «ارزش های جمهوری» متهم کرده است.

 

جرالد دارمانان، وزیر کشور فرانسه در توییتی نوشت: مبارزه با آنچه او «تجزیه ‌طلبی اسلامی» خوانده است به دستور رئیس ‌جمهوری ادامه دارد.

 

وی افزود: مقامات فرانسوی، 23 مسجد را طی دو سال گذشته بسته اند.

 

در ۲۴ ژانویه گذشته، یک کمیته ویژه در مجلس ملی فرانسه (پارلمان) پیش‌نویس بحث‌برانگیز «اصول تقویت احترام به ارزش‌های جمهوری» را تصویب کرد که ابتدا به عنوان «مبارزه با اسلام تجزیه ‌طلب» تعریف شده بود.

 

این لایحه با انتقاد مسلمانان فرانسه روبه رو شد، زیرا مسلمانان را هدف قرار داده است و تقریباً محدودیت هایی را برای همه جنبه های زندگی آنها اعمال می کند.

 

این قانون، نظارت بر مساجد و مدیریت بر انجمن های مسئول و نظارت بر بودجه سازمان های مدنی مسلمان را فراهم می کند.

 

این قانون همچنین محدودیت هایی را بر آزادی خانواده ها برای ارائه آموزش به فرزندان خود در خانه اعمال می کند، در حالی که دولت استفاده از روسری را در موسسات آموزش پیش دانشگاهی ممنوع کرده است.

 

مقام‌ های این کشور به بهانه های مختلف اعم از ترویج ایدئولوژی «جدایی طلبی» یا نقض قوانین ضد افراط گری و جدایی طلبی در این کشور تعطیل می کنند.

 

مقامات فرانسه بیش از یک سال پیش سرکوب بزرگی را علیه اقلیت مسلمان این کشور با تعطیل کردن مدارس و سازمان‌های اسلامی و مساجد به جریان انداخته ‌اند و مقام‌ های فرانسوی از بابت این اقداماتشان مورد حمله فعالان و گروه‌های حقوق بشری و رهبران کشورهای جهان قرار گرفته ‌اند.

کد خبر 1219831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha