شوق شهادت همیشه در دل ملت ما روشن و پایدار است

چمران گفت: نور و شوق و ذوق شهادت و شهادت‌ طلبی همیشه در دل ملت ما روشن و پایدار است و مادامی که این حس و حال را داریم و در راه شهادت گام برمی‌داریم، نباید از هیچ چیز هراس داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «مهدی چمران» در مراسم اختتامیه هفته دفاع مقدس و تجلیل از حافظان امنیت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی، اظهارکرد: نور و شوق و ذوق شهادت و شهادت‌ طلبی همیشه در دل ملت ما روشن و پایدار است و مادامی که این حس و حال را داریم و در راه شهادت گام برمی‌داریم، نباید از هیچ چیز هراس داشته باشیم.

 

رئیس شورای شهر تهران افزود: شایسته نیست که در کشور اسلامی ما عده‌ای جوان اینگونه تربیت شوند که به نام خدا و مکتب و سرور و سالار شهیدان و قرآن و دین و پرچمشان پشت کنند؛ در مسیر تربیت نسل جوان، بیش از شعار دادن، باید کوشا باشیم و درست عمل کنیم.

 

چمران با بیان اینکه دنیای امروز، دنیای دیروز و قبل از انقلاب و دوران طلایی دفاع مقدس نیست، گفت: امروز دشمن راه و روش‌‎های دیگری را طی می‌کند و باید این مسیرها را بشناسیم و توطئه‌هایشان را خنثی کنیم؛ نسل جدید و آینده باید به نحوی تربیت شود که در مسیر اسلام پیش بروند.

 

وی تصریح کرد: البته نسل انقلابی و رهرو اسلام و مکتب انقلاب بسیار داریم که جلوه‌ای از آن را در راهپیمایی میلیونی اربعین مشاهده کردید؛ دشمن از همین راهپیمایی و حرکت مردمی ترسید.

 

رئیس شورای شهر تهران گفت: موفقیت‌های چشمگیری داشتیم که تحمل آنها برای دشمن سخت بود؛ راهپیمایی اربعین، پیوستن ایران به معاهده شانگهای، خروج از رکود و سکون و جبران بدهکاری‌‎ها از جمله مواردی بود که بیش از حد انتظار دشمن واقع شد و قابل تحمل برای آنها نبود.

 

چمران افزود: رئیس جمهور در مقر سازمان ملل سخنرانی زیبا و شنیدنی ایراد نمود و نام و یاد و تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی را به دنیا نشان داد و قاتل او را معرفی کرد که این قدرت و صلابت برای دشمن قابل‌تحمل نبود.

 

وی با اشاره به شهادت و مجروح شدن تعدادی از نیروهای انتظامی و امنیتی در روزهای اخیر، گفت: دشمن همه این توطئه‌ها را شکل داد تا ملت را از راه خود بازدارد ولی باید بدانند که این مسیر بازگشتنی نیست و باید جلوتر برویم.

 

رئیس شورای شهر تهران اظهارکرد: دشمن انتقامی ناجوانمردانه، خشن و داعش‌وار را دنبال می‌کرد؛ نمی‌توان انتظار داشت انسانی درحال سوختن باشد ولی به او حمله کنند. جایگاه انسانی تا چه حد می‌تواند پایین بیاید.

 

چمران گفت: امروز ما میراث‌دار شهدا و خون‌های پاک هستیم و آمادگی تحمل سختی‌ها را داریم و این راه را ادامه می‌دهیم تا پرچم پیروزی را به دست مهدی موعود بسپاریم.

کد خبر 1219864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha