فعال شدن بیمه سلامت برای تمامی اقشار مختلف در جامعه/ پوشش بیمه ای داروهای مختلف

نشست خبری معاونان دانشگاه علوم پزشکی یزد با محوریت سلامت و همچنین اقدامات در زمینه بهداشت و درمان در استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، میرزایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: ما در حوزه سلامت در شرایطی هستیم که در بیماری های واگیردار و غیر واگیردار تحت تاثیر قرار داریم و در بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون و همچنین بیماری های واگیرداری مانند کرونا، وبا و سرخک نیز این شرایط را مشاهده کرده ایم.

وی افزود: ما در شاخص های امید به زندگی و سال های سلامت در زندگی به خوبی توانسته ایم گام برداریم اما معتقدیم که امید به زندگی باید همراه با سلامتی نیز باشد.

میرزایی بیان کرد: راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شهید صدوقی به عنوان یکی از افتخارات ما است که می تواند به بیماران ما کمک به سزایی انجام دهد.

وی ادامه داد: در پژوهشکده تولید مثل نیز یزد به عنوان قطب تولید مثل است که امیدواریم ساختمان جدید آن را در بیمارستان شهید صدوقی راه اندازی کنیم.

حیدری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال شرکت های دارویی نامه های متعددی مبنی بر تعطیلی تولید با تتوجه به شرایط ارائه کردند  با توجه به افزایش برخی از هزینه ها ثابت نگه داشتن قیمت دارو میسر نبود و برای همین مقداری با کاهش ذخایر دارویی صورت گرفت.

وی افزود: در این راستا تصمیم گرفته شد که با افزایش قیمت دارو همراه همراه شدیم و برای این مطلب تقریبا چندین ماه زمان گاشته شد و در نهایت طرح دارو یار انجام شد که ما به تفاوت از طریق بیمه ها پرداخت شود و دارو نیز از طریق نسخه دکتر انجام گیرد.

حیدری بیان کرد: بیمه سلامت برای تمامی بیماران نیز فعال شده است و حتی اتباع نیز می توانند بر اساس شماره اتباعی خود بیمه شوند.

وی افزود: ما در طرح دارویار با مشکلاتی از جمله دارو همراه شدیم که از جمله داروهایی مانند سرم به مشکل برخوردیم که در طرح دارویار سعی کردیم این مشکل را حل کنیم.

حیدری گفت: مشکل بزرگی در خصوص اطلاع رسانی مردم در خصوص تهیه داروها داریم و اگرچه این بحث کمبوددارو در برخی از مواقع صورت می گیرد اما باید با برخورد صحیح از این بحران ها عبور کنیم.

کد خبر 1219900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha