توزیع ۲۷ هزار و ۶۳۸ سبد معیشتی در بین نیازمندان از محل اجرای نیات واقفین

حجت الاسلام واحدی از توزیع ۲۷ هزار و ۶۳۸ سبد معیشتی از محل نیات واقفین در بین نیازمندان از دهه وقف سال گذشته تا کنون خبر داد.

حجت الاسلام «عبدالله واحدی» ضمن گرامیداشت ایام دهه دقف به ارایه گزارشی از فعالیت های یکساله اوقاف و امور خیریه استان مرکزی پرداخت و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: از دهه وقف پارسال تاکنون، ۲۷ هزار و ۶۳۸ سبد معیشتی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اجرای نیات واقفین خیر اندیش در راستای کمک به نیازمندان در استان مرکزی توزیع شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ضمن تقدیر از مشارکت خیرین نیک اندیش و واقفین بیان کرد: هزینه های انجام شده بر اساس نیات واقفین است و همانطور که واقف در وقف نامه خود اعلام می کند اوقاف هزینه می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در این مدت، ۳۴۵ هزار وعده غذای گرم در راستای اطعام نیازمندان نیز تهیه و توزیع شده است، ادامه داد: این وعده های غذا به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که به همت و همکاری واقفین عزیز تهیه و توزیع شده است.

 

 اجری طرح «شمیم خدمت» با محوریت اشتغال

 

حجت الاسلام واحدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار مختلف به ویژه جوانان بیان کرد: طرحی تحت عنوان «شمیم خدمت» در سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت اشتغال در حال اجرا است که در این راستا، ۱۲ کارگاه آموزش و اشتغال در امامزادگان استان راه اندازی شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال ۲۱۰ نفر را به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت ایجاد وقف ها جدید با نیات متناسب با نیازهای روز جامعه بیان کرد: ما در سازمان به ارایه مشاوره به واقفین خیر اندیش در راستای ایجاد وقف با نیاتی متناسب با نیازهای روز جامعه می پردازیم تا بتوانیم به کمک موقوفات گره گشای نیازهای روز جامعه باشیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه تهیه ۸۵ مورد کمک هزینه جهیزیه در قالب طرح پیوند آسمانی با هدف ترویج ازدواج آسان به ارزش ۲۱ میلیارد ریال از دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه استان در یک سال اخیر بوده است، ادامه داد: اجرای طرح تندرستی و کمک ۴۰۰ موردی درمان و دارویی به ارزش ۱۵ میلیارد ، آزادسازی ۱۲ زندانی جرایم مالی غیرعمد و کمک به ۱۴۵ خانواده زندانیان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از دهه وقف پارسال تاکنون بوده است.

 

اجرای طرح مهر تحصیلی با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند

 

حجت الاسلام واحدی در ادامه با اشاره به اهمیت تحصیل همه دانش آموزان و کمک به خانواده های نیازمند در این راستا نیز گفت:  طرح «مهر تحصیلی» از جمله برنامه های اوقاف است که همزمان با شروع و بازگشایی مدارس توسط این اداره کل اجرا می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: در این طرح از محل نیات واقفین، با هماهنگی دستگاه های مربوطه بسته های تحصیلی مورد نیاز با قیمت تمام شده تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه پارسال در راستای اجرای این طرح، یک هزار و ۱۱۶ بسته تحصیلی به ارزش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد، افزود: امسال نیز همین مبلغ تهیه و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

 

توزیع 90 هزار پرس غذا در بین زائرین اربعین حسینی

حجت الاسلام واحدی در ادامه به برنامه های این اداره کل در ایام اربعین سید و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: امسال در آیین اربعین حسینی (ع) ۲ موکب به نام امامزادگان استان مرکزی در مسجد براثا و جوار حرم شرفین در شهر کاظمین مستقر بود که به اسکان زائرین، پذیرایی و فعالیت های فرهنگی می پرداختند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: این مواکب علاوه بر اسکان و فعالیت‌های فرهنگی، به تهیه و توزیع ۹۰ هزار پرس غذا در بین زائران نیز پرداختند.

 

وی با بیان اینکه در این موکب‌ها  ۵۰ خادم حضور داشتند، ادامه داد: علاوه بر توزیع غذا، ۱۰۰ هزار لیوان آب معدنی بین زائران در داخل عراق و ۱۰۰ هزار بطری آب معدنی در مرز مهران از محل موقوفات توزیع شد.

 

برگزاری مسابقات قرآن اوقاف با حضور و استقبال گسترده

 

حجت الاسلام واحدی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: در مسابقات قرآن کریم اوقاف امسال یک هزار و ۴۰۳ نفر شرکت داشتند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به تهیه زمین طرح اقدام ملی مسکن و پروژه هشت هزار و ۱۰۰ واحدی مسکن اراک توسط اوقاف اشاره کرد و گفت: حاشیه های زیادی در راستای زمین این طرح ایجاد شد است که این اداره کل می‌توانست از محل این زمین چندین برابر درآمد زایی داشته باشد، اما این زمین را در اختیار اداره کل راه و شهرسازی برای خانه دار شدن جوانان، قرار داد.

 

پروژه پرورش ماهی در قفس و تولید میگو از دیگر برنامه های اوقاف

حجت الاسلام واحدی در ادامه با بیان اینکه پروژه پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان بندر چارک به ظرفیت پنج هزار تن توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی در دستور کار است، گفت: در این خصوص باید ۵۰ قفس وارد آب شود و تاکنون قرارداد ۱۰ بسته منعقد شده و چهار قفس آن به صورت آزمایشی مهرماه امسال وارد آب می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین به تولید ۴۰ تن میگو در گمیشان گلستان اشاره کرد و افزود: این مهم از دیگر برنامه‌های این اداره کل است که در راستای افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات برنامه‌ریزی شده است.

 

وی توجه به موقوفات و وقف های جدید متناسب با نیاز روز جامعه را امری ضروری دانست و اضافه کرد: امید است در راستای اجرای طرح‌های مختلف اوقاف و امور خیریه در استان مرکزی به جایی برسیم که افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی وجود نداشته باشند.

 

ثبت 25 وقف جدید در استان مرکزی

حجت الاسلام واحدی در ادامه با بیان اینکه از دهه وقف سال گذشته تا کنون ۲۵ وقف جدید به ثبت رسیده است، افزود: وقف صدقه جاریه و باقیات صالحات است و امید است امسال نیز شاهد وقف های جدید با نیات جدید در استان باشیم.

 

وی فرهنگ سازی در راستای وقف را امری ضروری دانست و بیان کرد: اصحاب قلم و رسانه باید در این راستا یار و یاور اوقاف باشند.

کد خبر 1219905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha