امسال ۱۰۲ موکب برای اربعین حسینی پروانه گرفتند

قاسمی گفت: امسال ۱۰۲ موکب امسال برای اربعین حسینی پروانه گرفتند، این در حالی است که در سال ۹۸ تعداد ۶۸ موکب از فارس فعال بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، اسکندر قاسمی، امروز شنبه (10 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد ستاد بازسازی عتبات عالیات توسط سردار سلیمانی انجام شد و از سال 1381 آغاز به کار کرد و بازسازی حرمین مطهر عتباات اتجام داد و بازسازی ها رو به اتمام است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس اضافه کرد: خداوند توفیق داده است حرم های مطهر ائمه اطهار (ع) را بسازیم و بیش از 85 پروژه هنری و صنعتی توسط فارس انجام شد.

وی از ساخت ضریح ها، درها و پنجره های حرم های مطهر توسط مردم استان فارس خبر داد و یادآور شد: تمام این برنامه ها به صورت کاملا مردمی بوده است و در هر شهرستان ها ایجاد دفتر شده است که مردم نذورات خود را از طریق آن ارائه می کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه درگاه آنلاین پرداخت نذورات به شماره USSD #4*72* در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: روزبروز زوار اضافه می شوند و از این رو توسعه حرم ها در دستور کار گرفته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با یادآوری این مطلب که صحن حضرت زهرا به وسعت 220 هزار متر مربع در چهار طبقه توسط ایرانیان ساخته شد، اظهار کرد: این صحن از بودجه مردمی ساخته شد و 110 هزار متر آن زیارتی است و به طور کامل تحویل داده شد و در زمان اربعین 70 هزار نفر در این صحن اسکان داده شد و این صحن در مجموع 97 و نیم درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه صحن حضرت زینب (س) به وسعت 164 مترمربع در سه طبقه راه اندازی خواهد شد که شامل «تل زینبه» هم می شود، افزود: توسعه «تل زینبیه» هم شکل می گیرد و این صحن 90 درصد سازه بتونی آن پیشرفت فیزیکی دارد و 50 درصد به صورت کلی پیشرفت فیزیکی از خود نشان می دهد.

قاسمی با اشاره به صحن امام محمدباقر (ع) توسط به سه استان فارس، قم و خراسان رضوی در کاظمین احداث می شود، افزود: این صحن پنج هزار متر مربع است که در حال شمع زدن هستند.

وی اظهار کرد: استاندار، نماینده ولی فقیه در فارس با حضور در حرم مطهر رضوی تصمیم گیری شد، گود برداری صحن مطهر حضرت امام محمدباقر (ع) انجام شده و فنداسیون ها در حال ایجاد است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به اینکه به همت نیت پاک مردم ظرف چند سال آینده این صحن مهیای کار می شود، افزود: مردم ما همیشه پای کار بوده اند و در بازسازی عتبات عالیات کارآفرینی کردیم و مصالح ایرانی در ساخت این 2 صحن استفاده شده شده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه ستاد اربعین به محوریت استانداری دارای 18 کمیته بود که یکی از کمیته ها به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات بود، یادآور شد: صدور پروانه موکب داران به عهده ستاد بازسازی بود که در سال 98 تعداد 68 موکب از فارس فعال بود و امسال 102 موکب امسال برای اربعین حسینی پروانه گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ثبت تمامی خودروهای موکب داران برای خروج از مرز و ثبت تمام اقلام ارسالی به صورت فارسی و عربی از جمله فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات بود، اظهار کرد: 452 خودرو سنگین و نیمه سنگین از مرز عبور کردند.

وی با اشاره به اینکه در فارس 6 موکب مستقر بودند و موکب «احمد بن موسی (ع)» در مرز خدمات رسانی می کرد، یادآور شد: در مجموع هشت موکب در مرز، هفت موکب در نجف اشرف، 26 موکب در مسیر نجف به کربلا، 52 موکب در کربلای معلی، یک مورد در کاظمین و یک موکب هم در سامرا فعالیت داشتند.

قاسمی با اشاره به اینکه جمع اسکان یک شبانه روز 150 هزار نفر در موکب های فارس بودند، اضافه کرد: موکب ها دستگاه های یخ ساز و تصفیه آب با خود به کربلا بردند و 800 هزار لیتر آب تصفیه و توزیع شد.

کد خبر 1219943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha