اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران اقامتگاه‌های بوم‌گردی خوزستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران و متقاضیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی خبر داد و از آنان دعوت کرد تا برای ثبت درخواست خود به این اداره‌کل مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «محمدحسین ارسطوزاده» امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأسیسات گردشگری به‌ویژه اقامتگاه‌های بوم‌گردی از جمله اماکنی هستند که به صورت مستقیم برای سرمایه‌گذاران سوددهی دارند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: به همین دلیل، افرادی که قصد احداث و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌‌گردی در نقاط مختلف خوزستان را دارند یا خواهان تبدیل بنا‌ها به این‌گونه اقامتگاه‌ها هستند، می‌توانند با مراجعه به این اداره‌کل یا تارنمای صدور موافقت اصولی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، مدارک خود را برای دریافت تسهیلات ارائه دهند و ثبت کنند.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۸ هزار بازدید از این اماکن انجام شده است اضافه کرد: با توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان از راه سازگاری با محیط طبیعی، جوامع محلی و اقتصادی می‌توانند پایدار بمانند و به توسعه پایدار گردشگری کمک کنند.

 

ارسطوزاده تصریح کرد: باتوجه به این‌که فصل گردشگری در استان خوزستان از نیمه دوم سال و از ابتدای پائیز آغاز می‌شود، انتظار می‌رود از این پس با افزایش تعداد گردشگران و صعودی شدن رقم بازدید‌ها از مناطق تاریخی مواجه شویم.

کد خبر 1219951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha