بیانیه روحانیون شیعه و سنی آستارا در محکومیت اغتشاشات اخیر

روحانیون شیعه و سنی آستارا اغتشاشات اخیر در کشور را محکوم کرده و از تلاش شبانه‌روزی نیروهای امنیتی و انتظامی در جلوگیری از تحرکات دشمنان در این شهرستان تشکر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، طلاب و فضلا، روحانیون شیعه و سنی، هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان بندر آستارا اغتشاشات اخیر در کشور که علاوه بر جان باختن چندین نفر، منجر به آسیب رسیدن به اموال عمومی و خصوصی شد، را محکوم کردند.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

حادثه‌ای که چندی پیش اتفاق افتاد و در فضای جامعه ما، چالشی نا خواسته را رقم زد؛ گرچه با توجه و پیگیری ویژه مسئولین همراه شد؛ اما برخی حواشی تلخ و زیان‌بار را برای مردم و امنیت جامعه ایجاد کرد.

متأسفانه در حالی که مسئولین با جدیت در حال حقیقت‌یابی و ابهام‌زدایی از ماهیت ماجرا بودند، برخی جریانات فرصت طلبِ وابسته، سعی کردند با سوار شدن بر امواج احساسات مردمی با اغتشاشگری و برنامه‌هایی ضد دینی و ضد ملی، تجمعات را به سمت و سوی ساختارشکنی و اهداف براندازانه عوامل خارجی پیش ببرند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش‌زدن قرآن کریم، بقاع متبرکه، مساجد و پرچم کشورعزیزمان، تعرض به زنان محجبه و برخورد خشونت‌آمیز با حافظان و مدافعان غیور امنیت کشور به ویژه نیروی انتظامی، مطمئنا برخاسته از یک تجمع اعتراضی مطالبه گرایانه نیست و همراهی رسانه‌های بیگانه و تشویق و تایید دولتمردان آمریکایی و صهیونیستی و همچنین منافقین و گروهک‌های تجزیه طلب از عمل این مغرضان، ابعاد مختلف آن را آشکارتر کرده است.

 

در پایان این بیانیه آمده است: طلاب و فضلا، روحانیون شیعه و سنی و هیئت‌های مذهبی و کانون  مداحان اهل‌بیت(ع) بندر آستارا با محکوم کردن اقدامات ضد دینی و ضد ملی این معدود افراد و تمجید از اهتمام متعهدانه نهادهای مسئول خصوصا نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و سربازان گمنام امام زمان (عج ) که با تدبیر و تلاش شبانه‌روزی مانع تحرکات دشمن در شهرستان شدند، تشکر می‌کنیم .

کد خبر 1219961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha