بزرگترین جهاد کارگزاران وقف صیانت از موقوفات است

حجت الاسلام علیزاده بزرگترین جهاد مومنانه متولیان و کارگزاران وقف را صیانت از موقوفات دانست و گفت: کلیدی ترین وظیفه متولیان جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» امروز(۹ مهر) در نشست با متولیان موقوفات غیرمتصرفی گیلان در اداره کل اوقاف گیلان گفت: موقوفه در اختیار و تولیت متولیان یک امانت بزرگ دنیایی و آخرتی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: انتظار مردم از دستگاه وقف بسیار زیاد است و متولیان و کارگزاران وقف توانستند کارآمدی وقف را تبیین کنند.

 

وی تاکید کرد: اکنون نخبگان و اندیشمندان و عموم مردم به این نتیجه رسیدند که یکی از کارآمد ترین نهادهای اسلامی برای حل مشکلات مردم همین سنت حسنه وقف است.

 

علیزاده با بیان اینکه دفاع از موقوفات جهاد بزرگی است، گفت: بزرگترین جهاد مومنانه متولیان و کارگزاران وقف صیانت از موقوفات است.

 

وی اخذ حقوق موقوفات و جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات را از وظایف مهم متولیان برشمرد و تصریح کرد: حق کوتاه آمدن در صیانت از موقوفات نداریم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: کلیدی ترین وظیفه متولیان جلوگیری از تضییع حقوق موقوفات است.

 

وی با بیان اینکه تعاملات متولیان با ادارات اوقاف باید بیشتر شود، گفت: تعاملات متولیان با ادارات اوقاف سرعت دفاع از موقوفات را در مقابله با متصرفان افزایش می دهد.

 

علیزاده یادآور شد: معرفی موقوفات مستعد سرمایه گذاری به سرمایه گذاران و افزایش بهره وری موقوفات از دیگر برکات تعامل متولیان با موقوفات است.

 

وی اذعان داشت: تعامل متولیان با ادارات اوقاف باعث اجرای بهتر نیات واقفات و  تقویت و تثبیت موقوفات می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه متولیان موقوفات از عملکرد موقوفات تحت تولیت خود به مردم گزارش بدهند، اظهار کرد: این نوع گزارش تاثیر بسزایی در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف دارد.

کد خبر 1219968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha