از حمایت نخبگان دانش‌آموزی تا آموزش کسب حلال به بچه‌های مسجد

مسجد حضرت ولیعصر(عج) در محله اراج با فعالیت در محورهای جهادی، آموزشی، کمک‌رسانی و فرهنگی توانسته کانونی برای حضور نوجوانان و جوانان باشد؛ تشویق نخبگان دانش‌آموزی و برگزاری برنامه‌های اردویی از جمله اقداماته این خانه خدا برای ارتباط با نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد حضرت ولیعصر(عج) یکی از مساجد فعال در محله اراج تهران است. این مسجد یکی از مساجد محله محور است که با مشارکت دیگر مساجد محله برنامه های فرهنگی،اجتماعی و جهادی گسترده ای انجام می دهد.

 

حجت الاسلام «علیرضا نامنی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های مسجد حضرت ولیعصر(عج) محله اراج اظهار کرد: گروه جهادی ابوالمهندس المهدی پس از شیوع بیماری کرونا در محورهای مختلف به مردم و اقشار مستضعف و ایثارگران و جانبازان جنگ تحمیلی در محورهای مرمت و بازسازی منازل، ازدواج و کمک به بیماران خدمت رسانی می کند.

 

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) محله اراج با تاکید بر اینکه امام جماعت مسجد حیطه فعالیتش باید فراتر از محدوده مسجد و در منطقه و محله باشد، بیان کرد: موفقیت امام جماعت در این است که مامن و مرجع اهالی محله بوده و جویای احوال اهالی محله باشد و به مشکلات و گرفتاری های مردم رسیدگی کند.

 

وی ابراز کرد: اگر اهالی محله برای رفع گرفتاری‌های مالی به مسجد، به عنوان اولین مرجع رفع گرفتاری مراجعه کنند، زمینه حضورشان در مسجد رونق می یابد،از اینرو ما وظیفه داریم از احوال همه اهالی محله جویا شویم و یا به دیدار آنها برویم و اگر گرفتاری‌ داشتند به کمک آنها بشتابیم تا مشکلاتشان رفع شود.به همین جهت یکی از برنامه های ما در مسجد توزیع بسته های معیشتی میان اقشار تحت پوشش به صورت ماهیانه و برآوردن مشکلات مالی آنها است.

 

 

 

حجت الاسلام نامنی خاطرنشان کرد: در دوران کرونا فعالین مسجد حضرت ولیعصر(عج) با تهیه و تولید ماسک و مواد ضدعفونی ضمن ایجاد اشتغال در اوج این بحران نیاز مردم را برطرف کردند، به طوری که این مسجد به عنوان یکی از مساجد فعال منطقه یک در پیشگیری و مبارزه با کرونا معرفی شد.

 

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) محله اراج اجرای طرح «فرشتگان رحمت» با کمک اهالی محله، ائمه جماعات و هیئت امنای چند مسجد به منظور قدردانی از کادر درمان را از دیگر برنامه های این مسجد گفت: خدمات کادر درمان و مدافعان سلامت تنها به دوران کرونا ختم نمی شد،زیرا که آنها از پیشگامان سلامت جامعه هستند و در شرایط  بیماری کرونا، کادر درمان برای حفظ سلامتی مردم جانفشانی نمودند. به همین منظور تقدیر و تشکر از زحمات آنها ضرورت داشته و دارد و اهالی مسجد حضرت ولیعصر(عج) با مشارکت سه مسجد محله اراج با حضور در بیمارستان های نیکان و چمران از کادر درمان و پرستاران این بیمارستان با اهدای گل و شیرینی و هدایایی تقدیر به عمل آوردند.

 

 

 

 

وی یکی دیگر از رویکردهای مسجد حضرت ولیعصر(عج) را تلاش برای جذب نوجوانان به مسجد دانست و تصریح کرد: با راه اندازی اردوهای زیارتی و سیاحتی برای 150 دانش آموز سعی کردیم، زمینه حضور آنها را در مسجد رونق ببخشیم،همچنین در شبکه های اجتماعی با ایجاد گروه‌های مجازی با حضور نوجوانان و جوانان محله برای آنها محتواهای دینی و فرهنگی متناسب با ایام و مناسبت ها نموده ایم.

 

وی افزود: در کنار این فعالیت ها، برنامه کوهپیمایی نیز برای آنها تدارک دیدیم و  برنامه سرکشی از مدارس و ارتباط مستمر با دانش آموزان هم یکی از برنامه های مسجد است.همچنین سعی کرده ایم کسانی که نخبه هستند و نمرات خوبی کسب می‌کنند و یا رتبه‌های بالا در کنکور به دست می‌آورند را مورد تشویق و تقدیر قرار دهیم. همچنین به جوانانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند، طی مراسمی هدایایی تقدیم می‌کنیم، ازدواجشان را تبریک می‌گوییم و ارتباط خود را با آن ها تقویت و حفظ می‌کنیم.

 

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج)  ادامه داد: در حاضر بیش از 130 نفر نوجوان عضو پایگاه بسیج مسجد هستند و معمولاً در همه مناسبت‌ها و برنامه‌های مسجد نیز حضور فعال دارند. مسجد در مناسبت ها و برنامه‌های مهم با حضور اعضای فعال اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی و موکب می‌کند. تلاشمان دعوت از سخنرانان و مداحان به‌ روز در مراسم ها است. در حاشیه برنامه ها ایستگاه های سلامت، مسابقات مختلفی نیز برگزار می کنیم.

 

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) توجه به مهارت آموزی اعضای نوجوان و جوان مسجد را یکی دیگر از برنامه های مورد توجه دانست و گفت: با برگزاری دوره های مهارت افزایی و فنی در رشته های معرق کاری، منبت، جوشکاری با عنوان «کسب حلال» در مسجد سعی کردیم که فعالان مسجد را با حرفه و کسب و کارهای مختلف آشنا کنیم.

 

کد خبر 1220006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha