اسراف در مصرف انرژی چالشی که نیازمند اصلاح است

عسگری با اشاره به اینکه بهره گیری از نعمت های دنیایی نباید با اسراف توام شود، گفت: اسراف در مصرف انرژی چالشی که نیازمند اصلاح و فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «ابوالقاسم عسگری« روز شنبه(نهم مهرماه) در نشست با فرماندار تیران و کرون و معارفه رئیس جدید اداره گاز این شهرستان اظهارداشت: سالانه 22 میلیون متر مکعب گاز در استان اصفهان مصرف می شود که این استان و تهران بیشترین مصرف را دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: مصرف انرژی گاز در این استان به دلیل جمعیت و همچنین فعالیت های اقتصادی و تولیدی حجم بالایی را به خود اختصاص داده اما با وجود ظرفیت صنعتی و خانگی اما تا سقف 30 درصد امکان مدیریت مصرف فراهم است.

وی اضافه کرد: اصلاح و بهینه سازی تجهیزات و همچنین مدیریت انرژی در مصرف خانگی با اصلاح فرهنگ در صرفه جویی انرژی گاز نقش دارد.

 

به اعتقاد عسگری، مردم بهره گیری و مصرف نعمت های پروردگار را دنبال می کنند اما در پیشگیری از اسراف گاهی غفلت دارند که اسراف در مصرف انرژی چالشی که نیازمند اصلاح و فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: مدیریت مصرف همگانی مردم در کاهش قطعی و یا کاهش میزان فشار گاز موثر بوده و در فصل زمستان چالش کمتری را خواهیم داشت.

 

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان با بیان اینکه گاز طبیعی به همه شهرهای استان رسیده، تصریح کرد: هزار و 500 روستاها هم به شبکه وصل شده اند و در مناطق کمتر توسعه یافته نیز این شبکه گاز رسانی در حال انجام است.

وی بر ضرورت پرداخت هزینه مصرف گاز توسط شرکت ها و مراکز تولیدی تاکید کرد و یادآورشد: پرداخت هزینه ها در اجرای پروژه و تامین اعتبار ضروری و مانع از تعطیلی طرح های در دست اقدام خواهد شد.

 

عسگری یادآورشد: مردم نسبت به پرداخت هزینه ها همت کنند و نباید سو استفاده و یا دستکاری کنتورها را در فکر داشته باشند که این خسارت به بیت المال است.

 

در این مراسم محمد جزینی به عنوان رئیس اداره گاز تیران و کرون معرفی و از تلاش های خلیلی رئیس سابق این اداره تجلیل شد.

کد خبر 1220011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha