اعضای جدید هیئت رئیسه اتاق اصناف خراسان جنوبی مشخص شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف گفت: در این دوره از انتخابات، ۴۰ اتحادیه واجد شرایط رای دادن بودند که ۳۸ نفر شرکت کردند و در نهایت ۵ نفری که بیشترین ‌آرا را کسب کرده بودند، مشخص شدند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی:همزمان با سراسر کشور انتخابات هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان خراسان جنوبی با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و روسای اتحادیه‌های صنفی طی 10 روز گذشته برگزار شد و همه کسانی که خود را در معرض انتخاب قرار دادند، خدمت به جامعه صنفی و مردم را در سر داشتند.

 

عباس جرجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف برگزار شده است اما هنوز رئیس اتاق اصناف مشخص نشده است.

 

وی با بیان اینکه انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف در شهرستان‌های بیرجند، قائنات، نهبندان، سرایان و بشرویه همزمان با سراسر کشور به صورت الکترونیکی برگزار شد، گفت: انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان های طبس، فردوس و سربیشه نیز طی دو ماه آینده برگزار خواهد شد.

 

جرجانی افزود: در این انتخابات تنها روسای اتحادیه‌های صنفی مجاز به شرکت بوده و دادن وکالت به سایرین جهت حضور در انتخابات و دادن رای ممنوع اعلام شد. در وهله نخست؛ انتخابات اتحادیه ها برگزار می شود و عده ای کاندید و روسای اتحادیه ها دور هم جمع و پنج نفر را به صورت رای گیری انتخاب می‌کنند.

 

جرجانی تصریح کرد: سه شنبه هفته جاری (۱۲ مهر) انتخابات و رای گیری غیرعلنی و سامانه‌ای برای انتخاب رئیس اتاق، نایب رئیس و سایر برگزار خواهد شد. برای این انتخابات ناظرینی از استانداری حضور خواهند داشت، و بعد از برگزاری نتایج به صورت سیستمی ارائه می شود.

 

جرجانی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات، 40 اتحادیه واجد شرایط رای دادن بودند که 38 نفر شرکت کردند، گفت: دو نفر به دلیل مسافرت در انتخابات شرت نکردند همچنین تاکنون اعتراضی از اعضای اتحادیه ها در خصوص انتخابات به دست ما نرسیده است.

 

مظفر آریانفر رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی هم به خبرنگار شبستان گفت: حدود 10 روز از انتخابات گذشته است و منتظر گذشت زمان قانونی برای تعیین ترکیب هیئت رئیسه (رئیس، نایب رئیس، خزانه دار و سایر) هستیم تعیین تکلیف مسئولیت ها به زودی انجام خواهد شد.

 

وی گفت: پنج نفری که بیشترین رای را کسب کرده اند اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف استان هستند؛ به نسبت سه نفر در رسته شغلی تولیدی خدمات فنی و دو نفر هم توزیعی خدماتی و بالعکس منتخب می شوند.

 

دبیراجرایی این انتخابات گفت: در راستای اجرای موراد 7 و 8 آیین نامه اجرایی انتخاب هیئت رئیسه اتاق اصناف، انتخابات الکترونیکی هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان بیرجند روز دوشنبه 28 شهریور برگزار شد و تعدا 37 نفر از مجموع 40 نفر در انتخابات حضور یافتند که در پایان «سید امیر حسین علوی با 26 رای در رشته شغلی توزیعی، سعید قدبا با 25 رای در رسته شغلی تولیدی، علی جعفرپور مقدم با 20 رای در رسته شغلی توزیعی، حسن‌رضا نجات با 19 رای در رسته شغلی تولیدی و علی لیلی با 17 رای در رسته شغلی تولیدی» از جمله پنج نفر اصلی این دور انتخابات منتخب شدند.

 

آریانفر ادامه داد: از این پنج نفر ظرف 15 روز اعضا از بین خودشان رئیس و نایب رئیس اول، نایب رئیس دوم، دبیر و خزانه دار انتخاب میکنند، برای این مهم انتخاباتی با حضور رئیس کمیسیون که رئیس سازمان و دبیر اجرایی انتخابات برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: اعضا ظرف مدت سه روز می‌توانستند به انتخابات اعتراض کنندکه تاکنون هیچ اعتراضی نبوده و ثبت نشده است.

 

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی در پایان گفت: این افراد بالاترین رای را کسب کرده‌اند و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف استان شناخته می‌شوند اما باید مجدد انتخابات داخلی برگزار شود تا از بین اعضا مسئولیت‌ها به صورت رای گیری مخفی مشخص شود.

 

 

 

کد خبر 1220030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha