زمین‌خواری و خیانت ‌ها آتش زیر خاکستر و زمینه ‌ساز فتنه ‌های آینده است

آیت الله عابدینی گفت: زیاده‌ خواری، حرام‌ خواری، بیت ‌المال خواری، زمین خواری‌ها و خیانت‌ ها، ما باید روی این‌ها دقت کنیم، اینها بسترساز و زمینه ‌ساز فتنه‌های آینده هستند، اینها مثل آتش زیر خاکستر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در اجلاسیه ائمه‌ جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه تاکستان برگزار شد، بیان کرد: این جلسه نخستین جلسه پس از اربعین است، خداوند متعال را بسیار شاکریم که اربعین بسیار باشکوه و متفاوتی برگزار شد، بنده پیش از این هم از مسیر طریق‌العلما رفته بودم، در این مسیر به طور معمول زائران با فاصله از یکدیگر حرکت می‌کردند اما امسال در این مسیر هم شاهد پیوستگی جمعیت بودیم و بسیار با آن چیزی که در گذشته دیده بودیم متفاوت بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: جمعیت نجف بسیار چشمگیر بود، در کربلا هم این چنین بود، این نشان می‌دهد الحمدلله اربعین بسیار باشکوهی برگزار شد و خدا را از این بابت شاکر هستیم.

 

وی عنوان کرد: در باب فتنه‌ ها مواردی را عرض خواهم کرد که اگر ما به این موارد توجه نکنیم، گویا شکر لازم را انجام نداده ‌ایم، دشمنان ما اکنون که همه نیروهای خود را روی هم گذاشته ‌اند، در کشور ما چه کرده‌اند، ما چه کرده و چه می‌کنیم، ما آمده‌ایم به ناوهای هواپیمابر آمریکا دستور می ‌دهیم و می‌گوییم باید چنین و چنان باشید، ما داریم اسرائیل را کنترل می‌ کنیم، به صورت نقطه‌ زن پایگاه‌های شان را می‌کوبیم، ما در ارکان کاخ‌ های ظلم و ستم تزلزل به وجود آورده‌ایم، آنها هم آمده‌ اند سطل‌های زباله ما را آتش زده‌اند، یعنی مهم ‌ترین چیزی که از قدرت‌شان نشان دادند همین آتش زدن سطل‌های زباله بود.

 

آیت الله عابدینی اضافه کرد: چقدر باید خداوند متعال را شاکر باشیم که ما در کجا بودیم و اکنون در کجا قرار داریم، آنها کجا بودند و اکنون چقدر سقوط کرده‌اند و کارشان به کجا کشیده است، اینها دیدنی است.

 

وی افزود: اقدامات مقتدرانه دستگاه قضایی را به خصوص در استان خودمان قدر می‌دانیم، این عملکرد دستگاه قضایی برای ما دلگرمی است، مطمئن هستیم که کم نمی ‌گذارید و هر کاری که لازم است را انجام می‌دهید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خداوند متعال در آیه 217 سوره بقره فرمود «وَالفِتنَةُ أَكبَرُ مِنَ القَتلِ وَلا يَزالونَ يُقاتِلونَكُم حَتّى يَرُدّوكُم عَن دينِكُم إِنِ استَطاعوا» و در آیه 191 این سوره هم فرمود «وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ»، وقتی تجزیه و تحلیل می‌ کنیم می ‌بینیم که در فتنه شرف و ناموس مردم به مخاطره می ‌افتد و امنیت در خطر قرار می‌گیرد، اموال به آتش کشیده می‌ شود، بسیاری اتفاقات می‌افتاد که یکی از آنها هم قتل است.

 

وی تأکید کرد: اگر ما این آیه را بشنویم و کوتاهی کنیم و بعد فتنه دیگری به مردم آسیب برساند، همه ما مدیون می‌شویم، برای اینکه خداوند در آیه 193 سوره مبارکه بقره راجع به فتنه می‌فرماید «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّی لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ»، با فتنه‌گران باید اینطور برخورد کرد و اینجا دیگر جای رأفت و رحمت نیست.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: بنابراین اینهایی هم که هیچ تقصیری نداشته‌اند و فقط تحت تأثیر احساسات در اغتشاشات حاضر شده‌اند، همان‌ها هم لازم است بفهمند احساسات چیزی نیست که آدم بخواهد دنبال آن راه بیفتد.

 

وی اظهار کرد: همواره باید فعالیت‌های اثرگذار در جامعه داشته باشیم، هر کدام از اثرگذاران چه کرده‌ اند که وقتی فتنه می‌شود گاهی همان آدم‌هایی که باید بیایند مدافع نظام و دین باشند، همان‌ها عامل شیاطین می‌شوند، البته راهپیمایی مقابله با فتنه بسیار ارزشمند بود و قدردان ملت هستیم، برای اینکه خیلی با اقتدار و بصیرت به میدان آمدند، ولی هر چقدر فعالیت ما بیشتر شود تعداد تحت تأثیر قرار گرفته‌های فتنه کمتر خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در میان بزرگان هم متأسفانه برخی‌ها سکوت کردند، بیانیه برخی افراد هم بوی فتنه می‌داد، ما باید حواس مان به این موارد جمع باشد، برخی هم که به نفع نظام بیانیه دادند گلایه جدی بر بیانیه آنها وارد است که چرا در بیانیه‌های خود قائمه نظام یعنی رهبر که ستون و عمود خیمه انقلاب است نامش نیست، این خیلی خسارت ‌بار است و پیام بدی دارد، ما باید به اینها توجه داشته باشیم، حتی شده با نامه دادن و تذکر دادن این موارد را بگوییم.

 

وی گفت: این تذکرها گاهی اثرگذار است، ما موظف هستیم یک جاهایی که لازم است این تذکرها را داشته باشیم.

 

آیت الله عابدینی توضیح داد: خداوند در آیه 16 سوره مبارکه اسراء می‌فرماید «وَإِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا»، این آیه بسیار تهدیدکننده است که اگر جامعه ای به زیاده‌ خواری، حرام‌ خواری، بیت‌المال خواری، زمین خواری‌ها، خیانت‌ ها و جنایت‌هایی که صورت می‌گیرد، بی تفاوت باشد، برخی زمین‌ها که شهرک شد و قرار بود منطقه گردشگری شود اما تبدیل به ویلا برای  قشر خاصی شد، آسیب زننده است، همه هم این را روشن و واضح می‌دانند، مردم در دل شان می‌گویند چرا اینها باید در ویلای میلیاردی زندگی کنند و ما اجاره ‌خانه هم نتوانیم بدهیم.

 

وی یادآور شد: ما باید روی این‌ها دقت کنیم، اینها بسترساز و زمینه ‌ساز فتنه‌های آینده هستند، اینها مثل آتش زیر خاکستر هستند، بیاییم همه همت کنیم که مردم ما 2 شکل نشوند، طبقاتی نشوند، جامعه ما به هیچ عنوان تحمل این معانی را ندارد، رهبر ما از ما مطالبه می‌کند و از ما می‌ خواهد که ما نگهبانی امین برای ایده‌ها و آرمان‌های ایشان باشیم، ما هم باید حواسمان را به این موارد جمع کنیم.

 

کد خبر 1220046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha