مسجدی که سه‌شنبه‌های مهدوی را میدان جهاد تبیین کرده است

کانون «محمد رسول‌الله(ص)» از مجریان «سه‌شنبه‌های مهدوی» است و توانسته با ایجاد مطالبه‌گری در بچه‌های مسجد، در تبیین امام‌شناسی، عفاف و حجاب و ... با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ موفق عمل کند.

«بهداد جهرمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای طرح «سه شنبه های مهدوی» به همت کانون فرهنگی هنری «محمد رسول الله(ص)» مسجد الرسول(ص) واقع در میدان رسالت خبر داد و اظهار کرد: این برنامه سه سال است که به همت بچه های کانون محمد رسول الله(ص) به صورت ماهیانه برگزار می شود، به گونه ای که در ساعت معینی در مقابل مسجد ایستگاه و غرفه «سه شنبه های مهدوی» برپا و ضمن پذیرایی از شرکت کنندگان با حضور کارشناسان زبده، مباحث مهدوی به مخاطبان ارایه می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله(ص) واقع در میدان رسالت بیان کرد: در برنامه «سه شنبه های مهدوی» تلاش شده است که بحث مطالبه گری و پرسش و پاسخ را دنبال و مباحثی پیرامون امام شناسی و عفاف و حجاب را نیز برای مخاطبان تبیین کنیم.

 

 

قشنگ‌ترین سه‌شنبه‌های شهر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News  Agency

 

 

وی در ادامه به دیگر برنامه های این کانون نیز اشاره کرد و گفت: امسال رویکرد و فعالیت تخصصی کانون را به سمت حوزه تئاتر، نمایش و ساخت مستند سوق داده ایم و بنا داریم که در مناسبت های مختلف به فراخور آن مناسبت تئاتر و نمایش تهیه و اجرا کنیم.

 

خدمت رسانی به محرومان

جهرمی به فعالیت های این کانون در بحث خدمت رسانی به محرومین نیز اشاره کرد و گفت: در همین زمینه دو خاور آرد و نیز آب آشامیدنی به استان سیستان و بلوچستان ارسال کردیم، تا در میان اقشار محروم و بی بضاعت توزیع شود، همچنین به همت مرکز خیریه مسجد برای اقشار محروم این محله کمک رسانی صورت می گیرد به طوری که برای ۱۲۰ نیازمند به صورت دوره ای و به ۵۷ خانواده نیز به صورت ثابت و ماهیانه حمایت های معیشتی می شود.

 

 

 

کمک به دانش آموزان

مدیر کانون محمد رسول الله(ص) همچنین از کمک رسانی به دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید قریب ۱۰ میلیون تومان لوازم التحریر خریداری و میان دانش آموزان نیازمند توزیع کردیم.

 

 

 

 

 

جهرمی در ادامه به اقداماتی که توسط این کانون در دوران مبارزه با بیماری کرونا انجام شده است، اشاره کرد و افزود: در راستای لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جهادی با ویروس منحوس کرونا و نیز به منظور ادای تکلیف اجتماعی و انسانی در همیاری و کمک به مردم، بچه های این کانون به میدان آمدند و با راه اندازی «پیک سلامت»، خرید مایحتاج ضروری افراد سالخورده محله را انجام دادند، همچنین راه اندازی کارگاه تولید ماسک، استقرار پزشک در مسجد به منظور ارایه خدمات پزشکی و مشاوره ای بخشی از خدمات این کانون بوده در دوران بحران کرونا بوده است.

 

خدمت در میدان

مدیر کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله(ص) ویژه برنامه «خدمت در میدان» را از برنامه های این کانون معرفی کرد و گفت: این برنامه در مناسبت هایی همچون دهه کرامت و دهه ولایت و امامت به منظور کمک رسانی به اقشار محروم برگزار و طی آن سبدهای معیشتی و غذای گرم میان اقشار بی بضاعت توزیع شد.

 

گفتنی است، کانون محمد رسول الله (ص) واقع در میدان رسالت از کانون های فرهنگی هنری فعال استان تهران است که همواره در فعالیت های جهادی و کمک رسانی به مردم محروم و نیازمند کارنامه درخشانی داشته است چنان که در سیل استان های جنوبی و غرب کشور این کانون با اعزام فعالان خود به مناطق سیلزده در رفع مشکلات مردم گام های اثرگذاری برداشت.

 

کد خبر 1220141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha