برگزاری جشن ۹ ربیع در مسجد فاطمیه/ تدارک ویژه برای بزرگداشت هفته وحدت

حجت‌الاسلام نعمتی از تدارک مفصل کارگزاران مسجد فاطمیه برای بزرگداشت مناسبت‌های ماه ربیع الاول خبر داد و گفت: برگزاری جشن ‌آغاز سالروز امامت امام مهدی(عج)، بزرگداشت هفته وحدت و تقدیر از نیروی انتظامی ازجمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسین نعمتی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اولین برنامه مسجد فاطمیه در آغاز فصل پاییز توزیع ۴۵ بسته لوازم التحریر شامل کیف، کفش، مداد، مداد تراش، مداد پاک کن، دفتر و خط کش میان دانش آموزان بود، اظهار کرد: همچنین ۶۰ بسته ارزاق میان خانواده های تحت پوشش این مسجد توزیع شد.

 

امام جماعت مسجد فاطمیه (واقع در تهران، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان آذرباد) افزود: برنامه بعدی برگزاری مراسم عزا در سوگ شهادت امام حسن عسکری (ع) است که با سخنرانی حجت الاسلام عباس صراف و ذاکری تنی چند از مداحان اهل بیت (ع) در روز سه شنبه، ۱۲ مهر ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و در روز چهارشنبه، ۱۳ مهر ماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در این مسجد برگزار می شود. مراسم جشن آغاز امامت حضرت صاحب الامر (عج) نیز در روز چهارشنبه، ۱۳ مهر ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در این خانه خدا برگزار می شود.

 

وی افزود: طرح سه شنبه های مهدوی طی روزهای ۱۲ و ۱۹ مهر ماه با همکاری طلاب حوزه علمیه دارالاسلام و در بوستان شکوفه، همراه با توزیع شربت و شرینی و بسته های فرهنگی مرتبط با موضوع مهدویت اجرا می شود. این طرح در سایر سه شنبه های سال در محوطه این مسجد برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: برنامه بعدی بزرگداشت هفته وحدت و ولادت حضرت محمد مصطفی، پیامبر اعظم (ص) در روزهای سه شنبه تا جمعه، ۱۹ تا ۲۲​ مهر ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ضیاء نعمانی است. به همین مناسبت ایستگاه صلواتی نیز در مقابل این مسجد به منظور توزیع شیرینی و شربت برپا می شود.

 

نعمتی خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت هفته نیروی انتظامی نیز با حضور و سخنرانی سرکلانتر ۱۱۰ شهدا در روز یکشنبه، ۱۷ مهر ماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر و در نخستین روز این هفته برگزار می شود. تقدیر از تلاش ماموران نیروی انتظامی وظیفه همه ما است که همه ساله در این مسجد انجام می شود و امسال با توجه به اغتشاشات اخیر، این وظیفه بسیار مهم تر است. متاسفانه این ماموران بسیار مظلوم واقع شده اند بنابراین همه باید در تقدیر از زحمات این افراد به صورت ویژه عمل کنیم.

 

کد خبر 1220161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha