افزایش خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

فریدونی گفت: از اواخر اردیبهشت ماه خرید تضمینی گندم در استان آغاز شده و تاکنون ۳۵۴ هزار و ۲۸۴ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی خریداری شده است که این میزان رشد قابل توجهی نسبت به پارسال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، وحیدرضا فریدونی امروز یکشنبه (۱۰ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با پایان خرید تضمینی گندم در استان، میزان خرید این محصول در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲۴۲ درصد افزایش یافت.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: از اواخر اردیبهشت ماه خرید تضمینی گندم در استان آغاز شده و تاکنون ۳۵۴ هزار و ۲۸۴ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی خریداری شده است که این میزان رشد قابل توجهی نسبت به پارسال دارد.

 

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بود که پیش بینی خرید ۲۷۴ هزار و ۵۰۳ تن را داشتیم اما این میزان، افزایش قابل توجهی پیدا کرد؛ خاطرنشان کرد: افزایش تولید و خرید تضمینی گندم تحت تأثیر بارندگی خوب و افزایش تولید محقق شد و مجموع خرید انجام شده از ۱۷ هزار و ۸۸۱ کشاورز و در قالب ۶۰۵ هزار محموله صورت گرفته است.

 

فریدونی افزود: این میزان خرید تضمینی گندم به ارزش۴۰ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال خریداری شد که ۱۰۰ درصد وجه آن به کشاورزان پرداخت شده است.

 

وی با بیان این که پارسال ۱۰۱ هزار تن خرید تضمینی گندم در استان انجام شده است؛ ادامه داد: بیشترین میزان خرید گندم در تربت جام با ۴۳ هزار و ۱۴۱ تن ثبت شده است.

کد خبر 1220267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha