ترویج وقف زمینه ساز تحقق عدالت است

حجت الاسلام مجیدی گفت: باید توجه داشته باشیم که اگر وقف در سراسر عالم از جمله کشور ما رواج پیدا می کرد بسیاری از بی عدالتی ها را نمی دیدیم و از این محل اتفاقات خوبی را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در همایش استانی یاوران وقف که شب گذشته (یکشنبه 10 مهر) در آستان مقدس امامزاده حسین قزوین برگزار شد، بیان کرد: وقف از اهمیت بسیاری برخوردار است به طوری که در قرآن کریم هم آمده آنچه در نزد شماست از بین رفتنی بوده و آنچه نزد خداوند متعال است، ماندنی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: چند عامل سبب شده تا یاد انسان در این عالم باقی بماند که تربیت فرزند صالح، باقی ماندن علم عالم و وقف از جمله این عوامل است، بنابراین توجه به وقف امری ضروری است.

 

وی تصریح کرد: با وجود اهمیت وقف، جایگاه این مهم آنگونه که باید و شاید ترسیم نشده به طوری که اگر وقف در سراسر عالم از جمله کشور ما رواج پیدا می کرد بسیاری از بی عدالتی ها را نمی دیدیم و از این محل اتفاقات خوبی را شاهد بودیم.

 

وی با تقدیر از واقفان خاطر نشان کرد: واقفان خیراندیش در واقع با خداوند متعال معامله کرده و اموال خود را در دست خداوند متعال قرار می دهند که قطع یقین این کار اجر و پاداش دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.

 

در ادامه استاندار قزوین با اشاره به اهمیت وقف اظهار کرد: انسان ها در زمانی که در اختیار دارند، با کار و تلاش دارایی را به دست می آورند که این دارایی را تبدیل به وقف کرده و این کار، اقدامی عقلانی بوده که ماندگاری را به دنبال دارد.

 

«محمدمهدی اعلایی» تصریح کرد: ما در استان قزوین اقدامات امیدوار کننده ای را در حوزه اوقاف شاهد هستیم که این امید وجود دارد با خلاقیت و استفاده از ظرفیت ها مقوله وقف بیش از پیش در جامعه احیا شود.

 

وی تأکید کرد: وقف یکی از محرک های بالندگی اقتصادی و اجتماعی بوده و برای حل چالش های اقتصادی یکی از راهکارهای عملی است که باید مورد توجه همه قرار گیرد.

 

استاندار قزوین یادآور شد: برای فرهنگ سازی در حوزه وقف لازم است فعالیت های صورت گرفته در این حوزه تبیین شده و مردم بدانند درآمد حاصل از موقوفات در چه اموری مصرف می شود و این امر سبب شده تا وقف های بیشتری را داشته باشیم.

 

گفتنی است در این مراسم از یاوران و حامیان حوزه وقف تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1220337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha