مشعل: راه آزادی قدس مذاکرات و معاهدات صلح نیست

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج تاکید کرد که راه آزادسازی قدس نه از طریق مذاکرات است و نه معاهدات به اصطلاح صلح با دشمن صهیونیستی یا عادی‌سازی روابط با آن.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل در سخنانی در همایش "فتح صلاحی" که به همت ائتلاف جهانی حمایت از قدس و فلسطین در شهر استانبول ترکیه به مناسبت 835امین سالروز فتح بیت المقدس به دست صلاح الدین ایوبی برگزار شد، تاکید کرد که شهر قدس و مسجد مبارک الاقصی پس از گذشت 1000 سال از فتح صلاحی، چشم انتظار تلاش و تحرک ما برای آزادی آن‌ها هستند.

 

مشعل اظهار داشت که فتح صلاح الدینی متضمن 3 مسئله مهم است، نخست اینکه قدس و مسجد الاقصی اساس و پایه نهضت و وحدت امت هستند، دوم اینکه فتح و آزادسازی تنها از طریق جهاد، مقاومت و شهادت ممکن است و هرکه تاریخ صلاح الدین ایوبی را مطالعه کرده باشد، می‌داند که او چند نفر از امت را برای فتح قدس جمع‌آوری کرد و سومین مسئله که بسیار هم مهم است اینکه صلاح الدین ایوبی فلسطینی و حتی عرب هم نبود، بلکه یک کرد مسلمان بود که به رمز و نمادی برای همه امت تبدیل شد.

 

وی اظهار داشت که امسال، سالروز فتح صلاح الدین یا 22امین سالروز انتفاضه الاقصی مصادف شده است.

 

خالد مشعل خاطر نشان کرد که مقاومت اکنون سرتاسر سرزمین فلسطین را فراگرفته است و کرانه باختری زیر پای اشغالگران به آتش کشیده شده است و ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی 1948 و خارج نیز بخشی از نبرد با دشمن هستند و غزه نیز دست به سلاح است و با مقاومت خود تاریخ‌سازی کرده است.

 

مشعل عنوان کرد که نبرد فتح و آزادسازی فلسطین به دست همین امت رقم خواهد خورد و ما از همه می‌خواهیم که با پروژه بزرگ آزادسازی فلسطین همراه شوند.

کد خبر 1220391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha