راه اندازی نمایشگاه خاکیان افلاکی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

محمد سلیمانی گفت: یکی از برنامه های فرهنگی هیئت شهدای گمنام شهرستان جیرفت، گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی است و در این راستا نمایشگاه خاکیان افلاکی راه اندازی شده است.

«محمد‌‌ سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: یکی از برنامه های فرهنگی هیئت شهدای گمنام شهرستان جیرفت، گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی است و در این راستا نمایشگاه خاکیان افلاکی راه اندازی شده است.

 

مسئول هیئت شهدای گمنام شهرستان جیرفت در این باره، افزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس در حرکتی خودجوش و آتش به اختیار و با هزینه شخصی اعضای این هیئت راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به این که نمایشگاه خاکیان افلاکی دارای غرفه های متعددی است، بیان کرد: در اولین غرفه گوشه ای از مبارزات شهدای مبارز انقلابی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد بر علیه رژیم ستم شاهی به تصویر کشیده شده است.

 

سلیمانی ابراز کرد: شهیدان سید جواد حسینی، سعدالله فاریابی، تراب شیرازی، صفر معناصری، محمد مشایخی رودباری، سید مظفر هاشمی از جیرفت و همچنین شهیدان مهدی طیاری و علی بینا از عنبرآباد شهدای مبارز انقلابی هستند.

 

مسئول هیئت شهدای گمنام شهرستان جیرفت ادامه داد:‌ در دومین غرفه نمونه ای از میدان های مین و موانع سد راه رزمندگان در جبهه های جنگ به نمایش گذاشته شده است.

 

وی اظهار کرد: به طور مثال صحنه ای از شهادت حسین عالی در شب عملیات کربلای ۵ که با ایثارگری و جانفشانی خود را بر روی سیم های خاردار انداخته و خطاب به رزمندگان گفتند؛ « پا بگذارید و بگذرید اما نگذارید حرف امام روی زمین بماند».

 

سلیمانی اضافه کرد: غرفه سوم به تصویری از چهار عملیات موفق بزرگ لشکر ۴۱ ثارالله از جمله عملیات بیت المقدس، خیبر، بدر، والفجر ۸ و کربلای ۵ اختصاص یافته که تعداد زیادی از شهدای این شهرستان در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیده اند.

 

مسئول هیئت شهدای گمنام شهرستان جیرفت اظهار کرد: غرفه ۴ تخت عنوان غرفه مهدویت نامگذاری شده که شامل سه بخش است در بخش اول این غرفه، دلدادگی شهدا در جبهه های جنگ با امام زمان (عج) به تصویر کشیده شده است.

 

وی اضافه کرد: بخش دوم این غرفه به موضوع حجاب اشاره دارد و در این راستا تصاویر از شهدای زن دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده و بخش سوم نیز به تصاویری از شهدا همراه با وصیت آنها در مورد حجاب و عفاف، جنگ نرم و سخت اختصاص داده شده است.

 

سلیمانی عنوان کرد: در غرفه ۵ وصیت نامه و خاطراتی از سرداران شهید شهرستان جیرفت و همچنین چکیده ای از زندگی شهدای دانش آموز این شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

 

مسئول هیئت شهدای گمنام شهرستان جیرفت یادآور شد: غرفه عکس های یادگاری شهدا در جبهه های جنگ نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده است.

وی افزود: از فعالیت های جنبی این نمایشگاه روایت گری است که به همین منظور با حضور راویان دفاع مقدس خاطراتی از جبهه و رشادت های رزمندگان و شهدا برای بازدید کنندگان بیان می شود.

 

سلیمانی بیان کرد: نمایشگاه خاکیان افلاکی هر روز از ساعت ۴ عصر تا ۱۰ شب باز است و مدارس شهرستان می توانند با هماهنگی، زمینه بازدید دانش آموزان در نوبت صبح را فراهم کنند.

 

مسئول هیئت شهدای گمنام شهرستان جیرفت ابراز کرد: این نمایشگاه تا چهارشنبه همزمان با یادواره شهدای گمنام شهر جیرفت دایر است.

 

وی تاکید کرد: هدف از راه اندازی این نمایشگاه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و لیبک به منویات مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

 

سلیمانی اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت های فرهنگی هیئت شهدای گمنام شهرستان جیرفت اجرای ویژه برنامه سه شنبه های مهدوی است.

 

مسئول هیئت شهدای گمنام شهرستان جیرفت اضافه کرد: در همین راستا سه شنبه های هر هفته در جوار مرقد شهدای گمنام مراسم قرائت دعای توسل برگزار می‌شود.

 

وی در خاتمه عنوان کرد: برگزاری مراسم قرائت دعای کمیل و ندبه و همچنین اجرای ویژه برنامه های ولادت و شهادت اهل بیت (ع) از سایر فعالیت های فرهنگی این هیئت است.

کد خبر 1220396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha