آموزه های دینی و اسلامی سر لوحه کار پلیس /شرکت ۱۵۰ نفر در مسابقات قرآنی نیروی انتظامی

حجت الاسلام جوشقانی گفت: حفظ امنیت و پاسداری از ارزش های الهی از جمله ماموریت های نیروی انتظامی است که باید با قدرت و اقتدار انجام گیرد؛ اقتداری که برگرفته از آموزه های دینی و اسلامی باشد

 

حجت‌الاسلام« محمدصادق جوشقانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: پرسنل نیروی انتظامی همواره به واسطه خدماتی که به مردم ارائه می دهند، پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و رعایت اخلاق اسلامی و آموزه های دینی سرلوحه کار نیروی انتظامی قرار دارد

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان، با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی از ۱۳ مهرماه با شعار «پلیس؛ خادم مردم، مردم حامی پلیس» آغاز می‌شود، افزود: ارتقای معنویت، آموزش اعتقادی، بصیرت‌افزایی و نظارت شرعی بر کارکنان نیروی انتظامی از وظایف و اهداف این مجموعه است.

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره‌ به فعالیت‌های قرآنی این فرماندهی، بیان کرد: کلاس قرآن در رشته‌های ترتیل، حفظ و قرائت برای کارکنان و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود، طرح «نور مبین» برای آشنایی با مفاهیم قرآن کریم در سال‌ جاری ویژه ۲۴۰ نفر از کارکنان برگزار شد.

 

وی از برگزاری یک دوره مهارت‌آموزی قرآن با عنوان دوره تربیت آموزش‌یار قرآنی خبر داد و گفت: این دوره به همراه اهدای مدرک برگزار می‌شود. مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن نیروهای انتظامی با حضور ۱۵۰ نفر از کارکنان مردادماه سال‌ جاری در همدان برگزار شد که رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

 

حجت الاسلام جوشقانی ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، حفظ کل و تفسیر برگزار شد که از هر رشته سه نفر به‌عنوان نفر برتر و در مجموع حدود ۲۵ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند و نفرات برتر این مسابقات کشوری نیز به مسابقات سراسری نیروهای مسلح شامل نیروهای انتظامی، بسیج ارتش و وزارت دفاع راه می‌یابند. علاوه بر این مسابقات قرآن ویژه بازنشستگان ۲۸ مهرماه جاری در همدان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مبنای فراجا خدمت خالصانه و کار برای رضای خداست، اظهار کرد: در موضوع اغتشاشات نیروی انتظامی با نرمش پیش می‌رود تا صف مردم از اغتشاشگران جدا شود، چراکه این معترضان فرزندان ملت هستند، در کنار این پلیس با معاندان نظام مقتدرانه برخورد می‌کند.

کد خبر 1220405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha