میزبانی از مسابقات «مدهامتان» در سومین حرم اهل بیت (ع) تاثیر ویژه ای در احیای هویت قرآنی دارد

حجت الاسلام قانع گفت: میزبانی از مسابقات «مدهامتان» در سومین حرم اهل بیت (ع) تاثیر ویژه ای در احیای هویت قرآنی دارد و جانمایی برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات در مسجد «نصیرالملک» شیراز اقدام هوشمندانه ای است.

حجت الاسلام حسن قانع، با اشاره به برگزاری مسابقه «مدهامتان» در شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: پانزدهمین مرحله کشوری مسابقات کشوری «مدهامتان» ویژه کانون های فرهنگی مساجد در شهر شیراز در آخر این هفته برگزار می شود و در دوره های قبل در قم و مشهد بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: انتخاب شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و پایگاه قرآنی کشور برای میزبانی مسابقات کشوری «مدهامتان» اقدام خوب و مبارکی است و از این فرصت برای معرفی توانمندی های قرآنی کشور باید استفاده مطلوبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: شیراز دارای «دروازه قرآن»، حضرت شاهچراغ (ع) و سید علاالدین حسین (ع) است که کاتبان قرآن بودند و حافظ شیرازی که هر چه کرد از دولت قرآن بود و نشان از آن است که شیراز دارای پیشینه کهن در حوزه قرآن است.

حجت الاسلام قانع تاکید کرد: میزبانی از مسابقات «مدهامتان» در سومین حرم اهل بیت (ع) تاثیر ویژه ای در احیای هویت قرآنی دارد و جانمایی برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات در مسجد «نصیرالملک» شیراز اقدام هوشمندانه ای است و موجب اتصال تمدنی و فرهنگی شهر شیراز می شود.

وی تصریح کرد: تولید سبک زندگی قرآنی درمولفه های شاخص ما قرار دارد و مسابقه «مدهامتان» موجب استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در حوزه قرآنی و بهره گیری مناسب از ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد می شود.

 

کد خبر 1220451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha