شهرداری به دنبال گسترش علم و دانایی در مشهد است

حجت الاسلام مقامی با بیان اینکه مشهد شهر امام رضا (ع) به عنوان عالم آل محمد می باشد؛ افزود: شهرداری مشهد باید به دنبال عالم تر کردن و فرهنگی تر کردن شهر و ترویج صفات حضرت از جمله دانایی و علم باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام «احمد مقامی» امروز دوشنبه (۱۱ مهر) در نشست خبری هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی بیان کرد: در برگزاری ابن‌نمایشگاه، عمده تلاش ها بر عهده مرکز مدیریت حوزه خراسان و آستان قدس رضوی بوده و شهرداری بیشتر نقش حمایتی و مشارکتی داشته است.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: بر اساس منویات مفام معظم رهبری، در تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مولفه های مهم و تاثیر گذار، نهضت نرم افزاری و جهاد کتابخوانی است لذا ما باید برای تحقق آن در جامعه دینی تلاش کنیم چرا که اگر جهاد کتایخوانی و انس با کتاب، رواج کتاب خوانی و بالابردن وزن کتابخوانی در سبد زندگی خانوارها اتفاق نیفتد، عملا جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی محقق نمی شود.

 

وی افزود: شهرداری مشهد وظیفه خود می داند از نهادهای ترویج کتابخوانی و نهادهای علمی و فرهنگی شهر حمایت کند چون اگر شهری دانا، فرهنگی، کتابخوان باشد و گرایش به کتاب داشته باشد مدیریت آن شهر اسان تر خواهد بود.

 

مشاور شهردار مشهد گفت: یکی از نهادهای فرهنگی و علمی شهر، حوزه علمیه خراسان است و ما در شهرداری خود را موظف می دانیم که برای تحقق جامعه اسلامی و راحت تر کردن مدیریت شهر در عرصه مسائل فرهنگی این‌حمایت ها را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام مقامی با بیان اینکه مشهد شهر  امام رضا (ع) به عنوان عالم آل محمد می باشد؛ افزود: این ویژگی حضرت باید سرلوحه فعالیت های شهرداری قرار گیرد و یکی از وظایف شهرداری عالم تر کردن شهر و فرهنگی تر کردن شهر و به دنبال این است که صفات حضرت را از جمله علم و دانایی و بسترهای آن را در شهر فراهم کند.

 

وی یکی از این بسترها را برگزاری نمایشگاه های مستمر کتاب عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه چاپ کتاب هزینه های بسیار بالایی دارد و توان مردم برای خرید آن کاهش پیدا کرده لذا شهرداری و نهادهای فرهنگی باید کمک کنند تا توان خرید افزایش پیدا کند. و امیدواریم این وظیفه خود را محقق نماییم.

کد خبر 1220510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha