خیرین  بر اساس نیازهای روز جامعه وقف کنند

حجت الاسلام صالحی گفت: خیرین برای وقف کردن بر اساس نیازهای روز جامعه، عمل کنند و از مسئولان هم توقع داریم اوقاف را در اجرای امینانه نیات واقفین کمک دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، حجت الاسلام «محمد صالحی» امروز (دوشنبه، ۱۱ مهر) در همایش تجلیل از یاوران وقف که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، گفت: وقف از معدود سنت‌های جامعه اسلامی است که با ویژگی های معنوی و حقوقی خاصی، امکان­‌های مختلفی را از لحاظ شکل و محتوا برای تجلی ماندگار و دوام پایدار حیات معنوی به شکل گسترده در مناسبات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی و حتی سیاسی جامعه ایران اسلامی از گذشته تا به امروز پدید آورده‌است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: وقتی موقوفه‌ای به یک نیت خاص ثبت می‌شود، درآمد آن موقوفه به هیچ‌ عنوان در جای دیگری هزینه نخواهد شد و حتی امکان تغییر نیات واقفین هم وجود ندارد.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر تعداد زیادی از مستاجران موقوفات استان با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته متوجه بدهی خود شده و با پرداخت اجاره‌بهای خود دیگر دینی به موقوفات ندارند، اما هنوز هم برخی از موقوفه نشینان در جریان بدهی خود به اوقاف نیستند که امیدواریم با روشنگری رسانه‌ها این افراد نیز نسبت به پرداخت دیون خود به اوقاف اقدام کنند، چون مطمئنا هیچ کس نمی‌خواهد مدیون واقفین باشد.

 

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید چهار هزار و ۶۰۰ کیف مدرسه همراه لوازم التحریر مورد نیاز یک سال دانش‌آموزان از محل نیات واقفین در بین دانش‌آموزان مناطق محروم و حاشیه‌ای استان کرمانشاه توزیع شده و در بحث درمانی هم مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل نیات واقفین در بحث دارو و درمان بیماران نیازمند استان هزینه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه وقف را چشمه همیشه جوشانی دانست که در رفع نیازمندی‌های جامعه اسلامی بسیار تأثیر گذار است و در آموزه‌های دینی و روایات متعدد بر مقوله وقف تأکیدات فراوانی شده است.

 

درپایان این مراسم از تعدادی از فعالان حوزه وقف و احیای موقوفات در کرمانشاه تجلیل شد.

کد خبر 1220547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha