تغییر اصطلاح کم برخوردار و محروم به مستعد، تابو شکنی است

حجت الاسلام سبزیان با بیان اینکه تغییر اصطلاح کم برخوردار و محروم به مستعد، تابوشکنی و دست گذاشتن بر روی مسئله ای که یکی از بحرانها و دغدغه های جوامع امروزی به شمار می رود؛ گفت: کتاب «من محروم نیستم» حاصل تجربیات و مشاهدات نویسنده از مناطق مستعد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی،حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» امروز دوشنبه (۱۱ مهر) در آئین رونمایی از کتاب «من محروم نیستم»  در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد با بیان اینکه امروز شاهد رونمایی از اثری ارزشمند در بزرگترین کتابخانه عمومی جهان اسلام هستیم، گفت: در رابطه با این کتاب چند نکته را می توان عنوان کرد، اول اینکه دغدغه نویسنده و حضور او در مناطقی که استعدادهای آنان نادیده گرفته می شود و تعریفی درستی از واژه استعداد ندارند، نشان از حضور مجاهدانه ایشان علیرغم همه موانع و محدودیتها است، به عبارت ساده تر شیخ الاسلامی تمامی مشکلات را پذیرفته و از نزدیک به مشاهده و بررسی تمامی موارد پرداخته است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به عنوان کتاب، تصریح کرد: انتخاب عبارت «من محروم نیستم» به عنوان نام کتاب، بهترین دفاع از کودکان و نوجوانان مناطقی است که ما به آنجا، محروم می گوئیم در حالیکه در اصل باید آنرا مستعد خطاب کرد، در واقع با رونمایی از این کتاب این مسئله را در به اثبات می رسانیم که مناطق محروم، کم برخوردا هستند اما مستعد نیز هستند، همانطور که نویسنده کتاب نیز بر این اصل تاکید دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه ها در مناطق کم برخوردار، افزود: اگر به آنچه که به عنوان استعداد در کودکان و نوجوانان در این مناطق وجود دارد توجه کافی شود و نسبت به پرورش و هدایت آن به عنوان یک مسئول و یا فرد دغدغه مند توجه شود، می توانیم امیدوار باشیم در آینده از بطن همین کودکان و نوجوانان، مدیران، نخبگان، دانشمندان، معلمان و افرادی با مسئولیت و فرهیخته وارد جامعه شوند.


حجت الاسلام سبزیان با بیان اینکه تغییر اصطلاح کم برخوردار و محروم به مستعد، تابوشکنی و دست گذاشتن بر روی مسئله ای که یکی از بحرانها و دغدغه های جوامع امروزی به شمار می رود؛ گفت: کتاب «من محروم نیستم» حاصل تجربیات و مشاهدات محمدرضا شیخ الاسلامی از مناطق مستعد است، امروز این کتاب می تواند در ادبیات مدیران، نگاه عموم مردم، کنشگران سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... تغییری بزرگ ایجاد کند. امروز باید برای آینده ای درخشان این کودکان، نوجوان و دانشجویان مناطق مستعد را دریابیم و به آنها توجه کنیم.

 

کتاب «من محروم نیستم» اثر محمدرضا شیخ الاسلامی در 224 صفحه توسط انتشارات استاد مشهد مقدس در سال 1400 به چاپ رسیده است. نویسنده در این کتاب به مسائلی همچون مناطق محروم، روستانشین و عقب افتادگی های اجتماعی پرداخته است. 
 

کد خبر 1220565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha