رشد ۷۰ درصدی ثبت نام در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف

حجت الاسلام واحدی گفت: ثبت نام کنندگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی امسال این استان نسبت به سال گذشته، ۷۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «عبدالله واحدی » عصر امروز( دوشنبه، 11 مهر) در همایش یاوران وقف و آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان مرکزی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری و اصحاب قرآنی، یاوران وقف و اصحاب رسانه در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، ضمن محکوم کردن حوادث اخیر گفت: جامعه قرآنی و فرهنگی استان مرکزی از نیروهای نظامی و انتظامی که در برابر این کوردلان ایستاده اند تقدیر و تشکر می کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اوقاف در خصوص موقوفات و مسابقات قرآنی افزود: امسال بحمدالله در استان مرکزی در راستای قرآن و فعالیت های قرآنی چند اتفاق خوب افتاد که رشد 70 درصدی ثبت نام کنندگان در مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی استان از جمله آن ها بوده است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه راه یافتگان به مرحله کشوری نیز نسبت به سال گذشته 2 برابر شده و به 12 نفر رسیده اند، ادامه داد: در فصل پایانی سال، استان مرکزی میزبان همایش سراسری حافظان قرآن کریم است که همه تلاش‌ها برای برگزاری با کیفیت آن به کار گرفته شده است.
 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه کربلایی کاظم ساروقی معجزه قرن هستند و ایشان در جوار بقعه مبارکه هفتاد و دو تن ساروق حافظ قرآن شدند نیز گفت: بنیاد بین المللی کربلایی کاظم ساروقی با محوریت استانداری در دستور کار است که این مهم نقطه عطفی در فعالیت های قرآنی است.

 

حجت الاسلام واحدی در ادامه به جایگاه وقف و موقوفات نیز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب وقف را یک نهاد ممتاز دینی می دانند و باید از طریق تشویق مردم به وقف، این سنت حسنه را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف نقش و رسالت سنگینی برعهده دارند، افزود: از دهه وقف پارسال تاکنون، 27 هزار و 638 سبد معیشتی به ارزش 110 میلیارد ریال از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش در راستای کمک به نیازمندان در استان مرکزی توزیع شد.

 

گفتنی است، در پایان این همایش از برترین های مرحله استانی چهل و پنجمنین دوره مسابقات قرآن کریم، واقفان خیراندیش و خبرنگاران فعال حوزه وقف استان مرکزی با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

کد خبر 1220585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha