شورای اتحادیه اروپا شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

اتحادیه اروپا پس از برگزاری اولین نشست شورای اتحادیه اروپا و اسرائیل در یک دهه اخیر از رژیم صهیوینستی خواست شهرک سازی در کرانه باختری را متوقف کند .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «jpost»، اتحادیه اروپا پس از برگزاری اولین نشست شورای اتحادیه اروپا و اسرائیل در یک دهه اخیر از رژیم صهیوینستی خواست شهرک سازی در کرانه باختری را متوقف کند .

شورای اتحادیه اروپا از زمان آغاز به کار خود در سال 2000 هر سال تشکیل جلسه داده بود، اما جلسات پس از سال 2012 در بحبوحه رهبری نتانیاهو به حالت تعلیق درآمد.

این شورا اعلام کرد : اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد ادامه گسترش شهرک‌سازی‌ها را که در سال‌های گذشته به بالاترین حد خود رسیده است، متوقف کند.

این سازمان به طور خاص از اسرائیل خواسته است که ساخت و ساز در محله E1 شهرک معاله را ادامه ندهد و از بیرون راندن فلسطینی ها از روستاها در تپه های الخلیل جنوبی خودداری کند.

اتحادیه اروپا یادآوری می‌کند که یک فراخوان قوی برای حفظ وضعیت موجود و جلوگیری از ادامه شکر سازی ارئه کرده و بر ضرورت احترام به اماکن مقدس تصریح کرد.

این شورا از زمان تاسیس خود در سال 2000 هر سال تشکیل جلسه داده بود، اما روابط آن با اسرائیل تحت رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق، تیره شد و جلسات پس از سال 2012 به حالت تعلیق درآمد.

علیرغم اظهارنظرهای تحسین آمیز فراوان در مورد این شورا، اتحادیه اروپا از آن به عنوان بستری برای بیان موضع خود در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین استفاده کرد.

کد خبر 1220681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha