اهل‌بیت(ع) حلقه اول اتصال میان خالق و مخلوق هستند/ ابتلائات دنیوی از سنت‌های قطعی الهی است

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه در نظام هستی امتحانات از سنت‌های قطعی الهی است گفت: همواره نعمات الهی بر ابتلائات غالب است و تمامی ابتلائات نیز سنت قطعی الهی است و هیچ احدی مستثنی از بلا نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، در حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) نبی گرامی اسلامی حلقه اول اتصال میان خالق و مخلوق هستند گفت: ذکر شریف صلوات انسان را به مظاهر رحمت الهی متصل می کند.

 

وی افزود: بر اساس فرموده امام حسن عسکری علیه‌السلام، هیچ بلایی نیست مگر اینکه در باطن آن بلا از نعمت الهی پوشیده شده باشد. همواره نعمات الهی بر ابتلائات غالب است و تمامی ابتلائات نیز سنت قطعی الهی است و هیچ احدی مستثنی از بلا نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد تأکید کرد:  همانگونه در آموزش و پرورش از تمامی دانش آموزان امتحان گرفته می شود و در صورت برداشتن آن، کل نظام آموزشی به هم خواهد ریخت، دقیقا در نظام هستی نیز امتحانات از سنت‌های قطعی الهی است.

 

وی افزود: بر اساس آیات و روایات امتحانات الهی مختلف است و با نقص در اموال، نقص در اولاد، عدم اولاد، اولاد کثیر، مصائب مختلف، حوادث خوفناک، قحطی و خشکسالی و… تمام انسان‌ها مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه گفت: هر اندازه که فهم و معرفت انسان نسبت به خداوند بیشتر شود، امتحانش نیز سخت‌تر خواهد شد. قوی‌ترین و بدترین شیطان، نفس اماره انسان است که دعوت به معاصی می کند.

 

وی تاکید کرد: خداوند در ابتلائات صبر انسان و در نعمات شکر انسان را امتحان خواهد کرد تا انسان‌ها با این رفتار در بوته آزمایش حقیقی قرار بگیرند. فوت کودک، نوجوان، جوان، میانسال و پیر و… تماما نشانه امتحانات الهی در سنین مختلف است.

 

وی اظهار داشت: بیشتر از ۱۰۰ بار واژه صبر در قرآن تکرار شده است که طبق آیات قرآن کریم اجر صابران بدون حساب و کتاب است. یکی از ویژگی‌های بارز صابران این است که اگر مصیبت و کمبود و کاستی به آن‌ها می‌رسد همواره می‌گویند همه چیز برای خداوند است و ما هم به سوی خدا باز خواهیم گشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد درادامه گفت: اقرار به مالکیت خداوند در تمام نعمات به هنگام مشاهده مصیبت باعث می شود انسان در سایه رحمت و هدایت الهی قرار بگیرد. زمانیکه همسر «ام‌سلمه» فوت نمود، ام‌سلمه با صبوری خود به درجه ای رسید که همسر نبی خدا شد.

 

 

کد خبر 1220705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha