دشمن به دنبال ایجاد ناهنجاری در مدارس است/ تعاریف امروز مقام معظم رهبری از قوم کرد مایه افتخار است

زارعی کوشا نگاه و تعاریف مقام معظم رهبری نسبت به قوم کرد را مایه افتخار دانست و گفت: بیان فاخر رهبر حکیم انقلاب اسلامی از قوم کرد افتخاری ماندگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به اصحاب تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری کرد: بعد از تعطیلی مدارس به خاطر شیوع کرونا، سال تحصیلی جدید، سالی پر از خیر و برکت برای دانش آموزان، فرهنگیان و آموزش و پرورش استان باشد.

 

استاندار کردستان اجرای طرح مهارت آموزی را اقدامی ارزشمند دانست و با بیان اینکه با این رویکرد، نقیصه ای که در نظام آموزش و پرورش است بر طرف خواهد شد، گفت: جامعه ما باید از صرف آموزش علوم نظری به سمت کسب مهارت سوق پیدا کند.

 

زارعی کوشا فرهنگ اداری و ایجاد علاقه مندی به پشت میز نشینی را یکی از اقدامات دهه‌های گذشته عنوان کرد و با اشاره به آسیب‌های این موضوع در بهره‌وری و پیشرفت، خیل عظیم فارغ التحصیلان دارای مدرک و فاقد مهارت را باعث هدر رفت انرژی دانست و تصریح کرد: برنامه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان باید با جدیت پیگیری شود.

 

استاندار کردستان با اشاره به روند توزیع اعتبارات و بودجه در چهارچوب های مشخص و ضرورت پیش بینی اجرای برنامه‌ها در بودجه سالانه، اظهار داشت: این اولویت‌ها باید در شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان مطرح و دنبال شود و در پایان سال اگر از محلی اعتبار وجود داشت برای این منظور اختصاص خواهد یافت.

 

وی افزود: موضوع مهارت آموزی باید در جلسات کارگروه اشتغال و شورای مهارت استان پیگیری و از ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری لازم به عمل آید.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود اجرای برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را اقدامی خوب ارزیابی کرد و با اشاره به سوابق اجرایی این برنامه، سنجش کودکان و غربالگری را خدمتی بزرگ به مردم، به‌ویژه در مناطقی مثل استان کردستان که خانواده‌ها از امکانات محدودتری برخوردار هستند، دانست و با اشاره به اهمیت آن، گفت: اگر در آموزش و پرورش به این موضوعات پرداخته نشود دچار آسیب می شویم.

 

وی هم چنین با اشاره به اقدامات سواد آموزی و نیاز این حوزه به جذب نیروی انسانی، گفت: با هماهنگی استانداری موضوع پیگیری و جلسات شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان برگزار و اقدامات لازم دنبال شود.

 

استاندار کردستان در ادامه طرح آزاد سازی مجموعه‌های ورزشی برای استفاده دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را اقدامی خیلی خوب و دارای برکات چند بعدی دانست و با بیان اینکه یکی از آسیب بزرگی که جامعه ما با آن مواجه هست، ارتباط محدود بین والدین و فرزندان است، این عدم ارتباط را زیان بار دانست و تصریح کرد: این اقدام فرصت و بستری را برای با هم بودن اعضای خانواده ها و ایجاد نشاط و شادابی فراهم می‌کند.

 

زارعی کوشا در ادامه خواستار پیگیری موضوع تخریب و بازسازی منطقه تاناکورای سنندج، تعیین تکلیف آن و هم چنین پیش بینی و معرفی زمین برای احداث فضای آموزشی مورد نیاز شد.

 

استاندار کردستان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در دانشکده افسری، خاطر نشان کرد: معظم له تحلیل جامع و کاملی از حوادث اخیر داشتند.

 

زارعی کوشا نگاه و تعاریف مقام معظم رهبری نسبت به قوم کرد را مایه افتخار دانست و گفت: بیان فاخر رهبر حکیم انقلاب اسلامی از قوم کرد افتخاری ماندگار است.

 

استاندار کردستان به اتفاقات روزهای اخیر هم اشاره ای کرد و افزود: دشمن به دنبال بهانه ای برای توطئه و فتنه انگیزی می گشت و نام مرحومه مهسا امینی به اسم رمز دشمنان برای آشوب تبدیل شد.

 

زارعی کوشا همچنین گفت: قاطبه مردم بصیر کردستان در قضایای اخیر بسیار هوشمندانه برخورد کردند.

 

وی افزود: کردستانی های مسلمان هرگز نمی پذیرند که به قرآن، دین و مقدسات آنها اهانت شود، البته تعدادی از نوجوانان و جوانان تحت تاثیر القائات رسانه های دشمنان تجمعات و تحرکاتی داشتند که با نهایت خویشتنداری برخورد شد.  

 

کد خبر 1220713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha