امدادرسانی به ۵۴۰ حادثه در طرح امداد و نجات تابستانه/ ۴۶۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند

غریب آبادی از امدادرسانی هلال احمر استان گلستان به ۵۴۰ حادثه در طرح امداد و نجات تابستانه خبر داد.

«قاسم غریب آبادی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: طرح امداد و نجات تابستانه با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی شبکه امداد و نجات، پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح  احتمالی در تابستان 1401، هماهنگی و همکاری با سایر سازمان های و دستگاه های همکار و مسئول درون و برون سازمانی و کاهش آسیب های ناشی از حوادث و سوانح احتمالی و افزایش ایمنی وآرامش روحی جامعه در استان گلستان اجرا شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: این طرح از (2 تیر) تا (8 مهر) به مدت 100 روز به صورت هماهنگ با سایر استان های کشور در استان گلستان هم اجرا شد.

 

وی ادامه داد: این طرح در 35 پایگاه و پست امداد و نجات و مرکز امدادی شامل 14 پایگاه امداد و نجات بین شهری؛ نوکنده، النگ، ناهارخوران(زیارت)، چهارباغ، قرق، آق قلا، زرین گل، اولنگ، خوش ییلاق، ایمر، اینچه برون، سه راهی گالیکش، تنگراه، چاتال اجرا شده است.

 

غریب آبادی اظهارداشت: طرح امداد و نجات تابستانی در سه پست موقت و فصلی به صورت بین شهری گمیشان، بین شهری مراوه تپه، ساحلی گمیشان، در یک پایگاه امدادونجات ساحلی(دریایی) در  اسکله ترکمن، یک پایگاه امداد و نجات کوهستان در درازنو کردکوی، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC) استان مستقر در معاونت امداد و نجات، یک مرکز نگهداری سگ های تجسس(آنست) مستقر در مرکز امداد هوایی، یک تیم واکنش سریع مرکز استان مستقر در مرکز امداد هوایی و یک پایگاه امداد و نجات هوایی روبروی استادیوم ورزشی روستای کریم آباد به مسافران تابستانی و مردم استان خدمات رسانی کردند.

 

وی گفت: همچنین در این مدت 12 کشیک اضطراری شعب تابعه مستقر در شعب شهرستان ها (به ازای هر شعبه و دفتر نمایندگی یک کشیک) برپا شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، نیروی انسانی بکارگیری شده در این طرح را 106 نفر به صورت روزانه اعلام کرد و افزود: در این ایام به صورت روزانه 19 دستگاه آمبولانس، 9 دستگاه خودروی نجات، 10 ست هیدرولیک نجات و 10 ست کوهستان بکارگیری شدند.

 

وی با اشاره به خدمات ارائه شده جهت پوشش حوادث و سوانح توسط جمعیت هلال احمر استان، گفت: در این به 540 مورد حادثه خدمات رسانی شد که شامل؛ 398 حادثه جاده ای، 13 حادثه حضوری، 62 حادثه شهری، 54 حادثه کوهستان و سه حادثه هوایی بوده است.

 

غریب آبادی افزود: از این تعداد حوادث رخ داده شده، 22 نفر درمان سرپایی شده و 461 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

وی گفت: برای امدادرسانی به این حوادث رخ داد شده، 503 دستگاه آمبولانس، 84 دستگاه خودروی نجات، دستگاه خودروی کمک دارد و 49 ست کوهستان بکارگیری شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: بیشترین حوادث این ایام سقوط پاراگلایدر در دو شهرستان کردکوی و رامیان و بیشترین حوادث گم شدگی کوهستان مربوط به ارتفاعات جنوبی شهرستان های کردکوی، گرگان، رامیان، مینودشت بوده است.

 

وی افزود: بیشترین سقوط از ارتفاع نیز مربوط به سقوط افراد از آبشار لوه بود.

 

غریب آبادی گفت: تلفن ندای امداد 112 هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به هموطنان حادثه دیده و نیازمند دریافت خدمات است.

 

 

 

کد خبر 1220773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha