کارکردهای اقتصادی و فرهنگی صنایع دستی ناشناخته مانده است

عبدالهی گفت: کارکردهای اقتصادی و فرهنگی صنایع دستی ناشناخته مانده و کمتر به این قابلیت پرداخته شده است.

«نورالله عبدالهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از استان اصفهان، به ظرفیت و پتانسیل صنایع دستی در توسعه اقتصادی و فرهنگی صنایع دستی اشاره کرد و  اظهارداشت: این ناشناختگی موجب بهره برداری کم در استفاده از این ظرفیت شده است.

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: هنرمندان این عرصه قادر به تولید ثروت و رفع مشکل و چالش اقتصادی از کشور خواهند بود و هنر آنان توسعه دهنده فرهنگی در دنیا خواهد بود.

 

وی به توانمندی استان اصفهان در این حوزه اشاره کرد و اظهارداشت: 190 رشته هنری در این استان فعال بوده که 60 هزار هنرمند به این هنرها می پردازند که برخی از آن رشته ها باید تقویت شوند.

 

به گفته عبدالهی، یک سوم هنرهای صنایع دستی دنیا در استان اصفهان موجود و دو سوم کشور در این خطه فعال است و این موضوع باعث شده تا شاهد تحول جهانی باشیم و اصفهان شهر جهانی صنایع دستی باشد و تعدادی از شهرهای استان هم به عنوان شهر ملی مطرح شوند.

 

وی اضافه کرد: با تشکیل شورای جهانی صنایع دستی و دفاع از ظرفیت کاشان در این عرصه، این شهر نیز جز شهرهای جهانی صنایع دستی مطرح خواهد شد.

 

نمایشگاه ملی صنایع دستی و تحول استانی

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی کشور در اصفهان پس از وقفه شرایط سخت کرونایی تحول جدی ایجاد کرد، گفت: از سراسر کشور غرفه هایی از صنایع دستی و فرصت های گردشگری در این مجموعه نمایشگاهی ایجاد کرده اند.

 

وی ادامه داد: نشست های تخصصی در این نمایشگاه برگزار و توانسته بستر تعاملی و رونق این هنر را فراهم سازد.

کد خبر 1220836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha