۱۰۰ اجرا در تماشاخانه های سیار همزمان با هفته کودک

کریمی صارمی با اشاره به اجرای هفت تئاتر در فضای مجازی به طور رایگان همزمان با هفته کودک گفت: هفت تماشاخانه سیار برنامه های متنوع را در نقاط محروم و کم برخوردار برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، محمدرضا کریمی صارمی امروز سه شنبه 12 مهر در نشست رسانه ای هفته ملی و روز جهانی کودک که در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: فیلم و تئاتر یکی از ابزارهایی است که در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ مطالعه از آنها استفاده می شود.

 

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: برای هفته کودک هفت تئاتر را انتخاب کردیم که در فضای مجازی به طور رایگان برای همه کودکان در سراسر کشور با توجه به بهره مندی عدالت اجتماعی به نمایش گذاشته می شود. در مراکز ما 60 فعالیت در حوزه های مختلف از جمله نمایش، فیلم، کتاب و انیمیشن وجود دارد. برخی از تئاترها را ضبط کردیم و در اختیار مراکز قرار دادیم که در سیستم نمایش عظیمی برای کودکان و نوجوانان به نمایش بگذارند.

 

وی با اشاره به فعالیت تماشاخانه های سیار در هفته ملی کودک عنوان کرد: این تماشاخانه ها 100 اجرا در استان های کشور خواهند داشت. این چهارمین سفر امسال تماشاخانه های سیار ماست که دو هفته به طول می انجامد. آنها به مناطق سفت و مرزی می روند و برای کودکان سراسر کشور تئاتر اجرا می کنند.

 

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در معاونت فرهنگی یک مسابقه برگزار می شود که سالانه کتاب هایی را انتخاب و خریداری می کنیم و سپس آنها را به مراکز کانون ارسال می کنیم. آخرین محموله اسفند سال گذشته تحویل مراکز ما شد. این حرکت در جهت تنوع بخشیدن به محصولات برنامه های کانون است یعنی ما در مراکز کانون علاوه بر کتاب هایی که در خود کانون منتشر می شود از کتاب های منتخب دیگری نیز بهره می بریم.

کریمی صارمی با بیان اینکه هفت تماشاخانه سیار داریم، عنوان کرد: این تماشاخانه ها به مناطق صفر و کم برخوردار می روند. اجرای برنامه های فرهنگی هنری از جمله تئاتر، معرفی کتاب، سرزمین شخصیت از جمله اقدامات این تماشاخانه ها است. ما از طریق این تماشاخانه  ها جذب مخاطب می کنیم و به عضوگیری می پردازیم.

 

وی با اشاره به اینکه در کتابخانه های سیار روستایی نمایش تئاتر و معرفی کتاب خواهیم داشت، افزود: ما در سال گذشته بازی و گیم را در تریلی های کانون تجربه کردیم و در ماه های آینده نیز این تجربه را خواهیم داشت. نمایش انیمیشن های کوتاه نیز گاها روی این تریلی ها اتفاق می افتد.

 

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه هفت فیلمنامه در دست داریم، تصریح کرد: فیلمنامه هستی که یکی از رمان های پر مخاطب ما به نام هستی است را شروع کردیم. دو سریال نیز در دست ساخت داریم. در دو ماه گذشته فیلم سمپاش حضور موفقیت آمیزی در عرصه جهانی داشت و توانست 20 جایزه را از آن خود کند. 80 فیلم نیز در تابستان امسال در اختیار مراکز کانون و مخاطبان گذاشتیم. علاوه بر آن سالانه 10 تا 20 کتاب را بریل می کنیم.

 

«ابوالقاسم سلیمانی» در این نشست، گفت: کانون همه ساله به واسطه روز جهانی کودک یعنی 16 مهر هفته ملی کودک را با برنامه های متنوع برای کودکان، نوجوانان و خانواده ها برگزار می کند.

 

دبیر هفته ملی کودک اظهار داشت: هر سال شعار هفته کودک را تبیین می کنیم، سپس برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را با همکاری دستگاه های مرتبط در حوزه کودک و نوجوان را ترتیب می دهیم. برنامه های مختلف و متنوعی برای این هفته در نظر گرفته می شود.

 

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته ملی کودک بیان کرد: امسال هفته کودک با شعار حال خوش کودکی، زنگ خوش زندگی برگزار می شود. 16 مهر روز کودک، صلح، بازی و نشاط نامگذاری شده است. 17 مهر روز کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، امنیت و سلامت نامیده شده است. روز 18 مهر به عنوان کودک، رسانه، فناوری های نوین نام گرفته است. 19 مهر روز کودک، هویت ملی، نام آوران و قهرمانان ملی نامگذاری شده است. 20 مهر کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری نامیده شده است. 21 مهر به عنوان روز کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری شناخته شده است و 22 مهر روز کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده است.

 

گفتنی است، هفته ملی کودک از 16 تا 22 مهر با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی در سراسر کشور برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1220851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha