دشمن شناسی خروجی بصیرت افزایی است/لزوم توجه طلاب به جهاد تبیین

رضایی اغتشاشات اخیر را نتیجه عدم توجه به منویات رهبری در مسئله تهاجم فرهنگی استکبار دانست و گفت: طلاب با جهاد تییین در صدد بصیرت افزایی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سکینه رضایی امروز(۱۲مهر) در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری، درپی ریشه‌یابی حوادث اخیر و اغتشاشات بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر نکات کلیدی شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و نفوذ و جنگ نرم را به دفعات زیاد مطرح نمودند و اذهان عمومی را به توطئه افکنی استکبار در حوزه فرهنگی توجه داده اند اما به جهت غفلت برخی مسئولین امر متاسفانه در برخی از برحه ها با آشوب اغلالگران مواجه ایم  که علت اصلی اغتشاشات، توجه نداشتن به سخنان رهبری است.

 

استاد حوزه ادامه داد: خانواده ها مسئولیت تربیت را به آموزش و پرورش سپرده‌اند، ما در جریان تحقق انقلاب فرهنگی خیلی موثر نبودیم، در صورتیکه هدف اصلی از انقلاب، انقلاب فرهنگی بود.

 

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی همانند تلویزیون یک دانشگاه عمومی به شمار می روند، ادامه داد: آیات حجاب ۱۸سال بعد از بعثت پیامبر(ص) نازل شد و ما از نزول آیات نتیجه می‌گیریم که اول باید به لحاظ عقیده و اعتقاد مردم را آماده کنیم.

 

رضایی بیان کرد: بعضی از قوانین کشور ما اشکالاتی دارد مانند نهادهای فرهنگی که یک نقص اساسی دارند اما اینطور نیست که ما قانون را با اشکال اجرا نکنیم، و باید از قبل تفکر مردم را آماده کرد تا به این مرحله نرسند.

 

وی تصریح کرد: کلمات اخیری که رهبر انقلاب بر روی آن تاکید داشتند، کلمه نفوذ بود و وظیفه‌ ما در حال حاضر، جهاد تبیین است که آن را یک فریضه قطعی و فوری می دانند.

 

رضایی ادامه داد: جامعه اسلامی نسبت به زن حساس است و دشمن بر روی احساسات کار و مردم را هیجان زده و وارد خیابان می‌‌کند ، ما باید در مقابل آن‌ها عقلانیت را بیاوریم که همان جهادتبیین است. همچنین باید بعد از عقلانیت به بصیرت افزایی توجه داشت چرا که بصیرت افزایی علاوه بر رشد باعث تغییر دیدگاه و دشمن شناسی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه هر مسئله‌ ای که دیدیم را نباید سریع باور کنیم، ادامه داد: در فضای مجازی هرچیزی خواندید اصل را  بر دروغ بگذارید مگر اینکه در مورد حقیقت آن تحقیق کنید؛ سریع باور نکنید و قدرت تحلیل داشته باشید.
 

کد خبر 1220878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha