فعالیت ها باید به هنرمندان واگذار شود

کاظمی جو با اشاره به اعتقاد خود مبنی بر اینکه فعالیت ها باید به هنرمندان واگذار شود، گفت: افرادی که به عنوان هیئت امنا یک انجمن در هر رشته تخصصی انتخاب می شوند، قطعاً با قاعده کار خود در این رشته تخصصی آشنایی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید ایرج کاظمی جو» امروز (۱۲ مهر ماه) در آئین معارفه رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه سیطره سیاست بر فرهنگ جامعه را به قهقرا می کشاند، گفت: زمانی که فرهنگ بر سیاست غلبه کرد، می توان شاهد رشد، بالندگی و ارتقاء سطح کیفی فرهنگ در جامعه باشیم.


رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه از سیاسیون خواست تا در حوزه تخصصی خود فعالیت کرده و اجازه دهند فرهنگ در جای خود نفس بکشد و ادامه داد: می توان گفت برخی از سیاسیون شعور فرهنگی و هنری دارند و متاسفانه برخی از این قاعده مستثنی هستند و کسانی که شعور فرهنگی ندارند، برای حوزه فرهنگ و هنر یک استان تصمیم می گیرند که در نتیجه این تصمیمات، اتفاقی صورت می‌گیرد که نباید می افتاد.


وی با اشاره به اعتقاد خود مبنی بر اینکه فعالیت ها باید به هنرمندان واگذار شود، تاکید کرد: افرادی که به عنوان هیئت امنا یک انجمن در هر رشته تخصصی انتخاب می شوند، قطعاً با قاعده کار خود در این رشته تخصصی آشنایی دارند.


کاظمی جو ضمن تقدیر و تشکر از سرپرست فرمانداری شهرستان کهگیلویه در زمینه افزایش تامین اعتبار پلاتو هنرهای نمایشی شهرستان، گفت: با توجه به اینکه کارمند حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم وظیفه خود می دانم که در هر مسئولیتی، رسالت خود را به سرانجام برسانم.


رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در حوزه ورزش نیز دغدغه دارد، تصریح کرد: خودم ترجیح دادم که مدیر نباشم، زیرا اعتقاد دارم مدت چهار سال برای یک مدیر در زمینه اجرایی کردن برنامه های خود کافی بوده و معنایی ندارد که یک شخص بیشتر از این مدت مدیر باشد.


«عبدالکریم عبودی» نیز در آئین معارفه خود وارد شدن به کار زیربنایی برای تحقق فرهنگ را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: فرهنگ به عنوان یک زیربنا در رشد و پیشرفت یک جامعه بسیار تاثیرگذار است.


رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه از فرهنگ به عنوان هوایی نام برد که خواه یا ناخواه باید آن را تنفس کنیم و گفت: حوزه فرهنگ و هنر نیازمند فعالیت همگانی بوده و یک نفر به تنهایی نمی تواند از عهده این کار بر بیاید.


عبودی ضمن تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ نباید سیاسی باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تطابق تفکرات سیاسی بنده با مدیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، ولی در کنار یکدیگر کارهای فرهنگی را به پیش بردیم که کاظمی جو سیاسی نبودن خود را در عمل نشان داد.


وی نخستین اولویت خود را توجه به مسئله آموزش دانست و افزود: با توجه به ضرورت آموزش در هر فعالیتی، این موضوع در همه انجمن ها و رشته ها به صورت تخصصی با حمایت مسئولان و هنرمندان شهرستان در دستور کار قرار دارد.

 

گفتنی است در این آئین از زحمات سید ایرج کاظمی جو تجلیل و عبدالکریم عبودی به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه معرفی شد.

کد خبر 1220913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha