«مدهامتان» نمود کارکرد ارزشمند کانون فرهنگی هنری مسجد است

فرخ زاده گفت: اگر قرار است در کشور کاری شود که با محوریت قرآن باشد، کانون فرهنگی هنری مسجد خاستگاه آن است و «مدهامتان» نمود همین کار ارزشمند در مساجد است.

محمد فرخ زاده با اشاره به برگزاری پانزدهمین مرحله کشوری مسابقات «مدهامتان» در شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: اگر قرار است در کشور کاری شود که با محوریت قرآن باشد، کانون فرهنگی هنری مسجد خاستگاه آن است و «مدهامتان» نمود همین کار ارزشمند در مساجد است که در سومین حرم اهل بیت (ع) شاهد برگزاری مسابقات کشوری آن هستیم.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: افتتاحیه «مدهامتان» در شیراز رویداد ارزشمندی در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز ولایت امام زمان (عج) است.

وی اضافه کرد: شیراز به عنوان شهری دارای سابقه کهن در حوزه قرآنی معروف است و شهر قرآنی شناخته می شود و دارای مساجد متعدد و بیش از یک هزار و 420 امامزاده واجب التعظیم در فارس هستیم.

فرخ زاده تاکید کرد: در سوابق تاریخی مساجد تاریخی شیراز همین بس که بگوییم برای نماز شب در برخی مساجد تاریخی شیراز جا نبوده است و عده ای جلوی مسجد نماز شب می خواندند.

وی ادامه داد: زیبایی مساجد و تاریخ ارزشمند معماری مساجد و ... نشان می دهد شیراز دارای خاستگاه زیبایی شناختی، مسائل اعتقادی و نشات گرفته از سرچشمه بزرگ قرآنی است و مسجد محل تمام خوبی های عالم بوده و کانون همگرایی، تعاون، اشتغال و همدلی است.

فرخ زاده با تاکید بر اهمیت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، تشکل های مردم نهادی هستند که با رویکرد دین باورانه و مذهبی برای رونق فعالیت های مذهبی و قرآنی تشکیل شده اند.

کد خبر 1220916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha