ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را در برابر آسیب ها مصون می دارد/ یادواره شهدای گمنام برگزار می‌شود

محسن نسب امیری گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه ما را از بدی ها و آسیب های گوناگون در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی مصون می دارد.

«محسن نسب امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را ضروری خواند و گفت: الگو برداری از سیره شهدا از مهمترین اولویت ها برای رسیدن به مدینه فاضله است.

 

فرمانده سپاه جیرفت ایثار و شهادت را یکی از اصول اصلی دین اسلام برشمرد و افزود: با نگاه به سیره شهدا در میابیم که شهادت فرهنگ خدا محوری، اخلاق مداری، توحید مداری، ولایتمداری اطلاعت پذیری و ولایت پذیری است‌.

 

وی بیان کرد: جامعه مسلمان و شیعی ما برای پیشرفت و دست یابی به مدینه فاضله باید در مسیر آرمان های شهدا گام بردارد.

 

نسب امیری یادواره های شهدا را راهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و ابراز کرد: اگر یادواره های شهدا و مجالس ذکر شهدا برگزار نشده و از اخلاق ها روش ها و مسلک شهدا گفته نشود آنگاه قطعا جامعه ما از بسیاری از خوبی ها عقب می ماند و متضرر می شویم.

 

فرمانده سپاه جیرفت تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه ما را از بدی ها و آسیب های گوناگون در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی مصون می دارد.

 

وی ادامه داد: امروز در این کره خاکی، ایران اسلامی تنها کشوری است که به پشتوانه مردم و دولت اسلامی در مقابل استکبار جهانی ایستاده است و اقتدار و ابهت آن نتیجه فرهنگ ایثار و شهادت است که در اذهان مردم نهادینه شده است.

 

نسب امیری دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف را حاصل عمل به سیره شهدا دانست و اظهار کرد: هدف نهایی ما رسیدن به مدینه فاضله است و این مهم با سرلوحه قرار دادن فرهنگ ایثار و شهادت محقق می شود.

 

نسب امیری اضافه کرد: چنانچه مردم ما از شهادت طلبی فاصله بگیرند آنگاه امنیت، اقتدار ملی و موفقیت در عرصه های مختلف وجود نخواهد داشت.

 

فرمانده سپاه جیرفت عنوان کرد: عمل به سیره شهدا و سرلوحه قرار دادن فرهنگ ایثار و شهادت قطعا برای جامعه و کشور ما همراه برکت و رحمت خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که جامعه اسلامی ما مورد عنایت ویژه خداوند متعال است، بیان کرد: مولفه امنیت رابطه مستقیم با مردم و حکومت دارد و حضور مردم در عرصه های مختلف دفاع از حکومت موجب اقتدار کشور می شود.

 

نسب امیری افزود: اگر روحیه شهادت طلبی و فرهنگ ایثار و شهادت بر افکار مردم حاکم باشد آنگاه قطعا مردم با جان و دل از حکومت دفاع می کنند.

 

فرمانده سپاه جیرفت با اشاره به این که اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی به دلیل حضور میدانی مردم است، ابراز کرد: ما هر چه داریم از برکت خون شهدا است و شهدا از مردم بودند و پای این انقلاب ایستادند.

 

وی تاکید کرد: یادواره شهدا نیاز جامعه امروز است و موجب می شود تا مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان با سیره و زندگی شهدا بیشتر آشنا شوند.

 

نسب امیری اظهار کرد: این مردم همواره پای انقلاب، اسلام، آرمان و ارزش های آن ایستاده اند تا پرچم اسلام به دست ولی امر مسلمین به دست حضرت ولی عصر (عج) برسد.

 

فرمانده سپاه جیرفت ادامه داد: در مهرماه ۱۳۸۳ در چنین روزی شهرستان جیرفت میزبان ۵ شهید گمنام بود که در محوطه مصلی این شهر به خاک سپرده شدند.

 

وی عنوان کرد: هر ساله به همت بسیجیان و مردم متدین این شهرستان که دل در گرو شهدا دارند در چنین روزی یادواره شهدای گمنام برگزار می‌شود.

 

نسب امیری یادآور شد: امسال نیز همچون سال های گذشته به همت بچه های بسیجی هیئت رهروان شهدا و با همکاری سپاه جیرفت این مراسم معنوی برگزار می‌شود.

 

فرمانده سپاه جیرفت با یادآوری این مطلب که برای برگزاری این مراسم چندین جلسه با حضور مسئولین و بسیجیان برگزار شده است، ابراز کرد: امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا یادواره شهدای گمنام در مصلی شهرستان و در جوار مرقد این شهدا برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: سخنرانی امام جمعه جیرفت، روایتگری ابراهیم پور، مداحی منصوری مداح برجسته کشوری و تئاتر دفاع مقدس از برنامه های تدارک دیده شده برای اجرا در این یادواره است.

نسب امیری در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم در راستای ترویج سیره شهید و شهادت بتوانیم فعالیت کنیم و ان شاالله بعد از این نیز همه بسیجیان و رهروان شهدا پای فرهنگ ایثار و شهادت و نظام مقدس جمهوری اسلامی می ایستند.

کد خبر 1220999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha