گلستان جزو ۸ استان قرمز در ناباروری/ لزوم تدوین و اجرای برنامه‌های مداخله‌ای ویژه برای افزایش جمعیت

رجبی با بیان اینکه نرخ ناباروری در گرگان بالاتر از متوسط کشوری است، گفت: گلستان در شاخص ناباروری جزو ۸ استان قرمز کشو است و نمودار کلی و رشد جمعیت در این استان دچار کاهش شدید است. 

«آزاده رجبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان درباره موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهارکرد: در سند تحول دولت مردمی بر ۴ رویکرد مردمی بودن، دانش بنیانی، عدالت محوری و خانواده محور بودن تاکید شده است و از برنامه هایی که در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشد، استقبال می کنیم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان  بر برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران و روسای ادارات و کارشناسان حوزه جمعیت در این استان تاکید کرد و گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانونی جامع و دارای ضمانت‌های اجرایی بوده و لازم است مدیران در شهرستان ها نسبت به برگزاری جلسات مربوط به ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهتمام داشته باشند.

 

وی افزود: در این قانون که مشتمل بر ۷۳ ماده است بیشترین نقش و وظیفه برعهده وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی استان ها قرار گرفته است. ۳۹ دستگاه نیز وظیفه تخصصی دارند و وظایف عمومی نیز بین چند وزارتخانه و دستگاه مشترک است.

 

رجبی تاکید کرد: در برخی شهرستان ها از جمله گرگان، بندرگز و کردکوی فرصت چندانی برای تحقق برنامه جوانی جمعیت نداریم و باید حداکثر در یک برنامه ریزی دو ساله به رشدخوبی در شاخص افزایش جمعیت برسیم.

 

وی با بیان اینکه نرخ ناباروری در گرگان بالاتر از متوسط کشوری است، ادامه داد: گلستان در شاخص ناباروری جزو ۸ استان قرمز کشو است و نمودار کلی و رشد جمعیت در این استان دچار کاهش شدید است. 

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در مرکز استان گلستان نیازمند یک برنامه مداخله ای ویژه هستیم تا در کمتر از دو سال به یک رشد مناسب برسیم.

 

 

کد خبر 1221011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha