تسلیت یابن الحسن(عج)  / برگزاری مراسم عزاداری امام حسن عسگری در اصفهان

سراسر اصفهان، پایتخت فرهنگ و هنر ایران اسلامی امروز در عزای یازدهمین هدایت گر دین، حضرت امام حسن عسگری(ع) سیاه پوش و ندای تسلیت یابن الحسن(عج) بر زبان شیعیان این دیار جاری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سالروز شهادت امام یازدهم، شیعیان را  با امام عصر(عج) در این سوگ و ماتم همراه کرد و شهرها سیاه پوش و مردم عزادار آن حضرت شدند.

مردم پایتخت فرهنگ و هنر ایران اسلامی هم در این مراسم همسو با دیگر نقاط کشورمان برای شهادت، حضرت امام حسن عسگری(ع) عزاداری کردند و تسلیت یابن الحسن(عج) بر زبان آنان جاری بود.

 

مراکز فرهنگی، دینی و مذهبی در گوشه و نقاط مختلف شهر و روستاهای این استان همه دیشب و امروز مجری برگزاری برنامه های این ایام بوده که بقاع متبرکه و مساجد محل اجتماع عزاداران شد.

حرکت دسته های عزاداری در سطح شهرها هم دیگر برنامه روز شهادت امام یازدهم در سراسر استان اصفهان بود که با برنامه ریزی نهادهای اداری و بسیج یادواره شهدا نیز در برخی از نقاط برگزار شد.

بیان فضائل و خصوصیات امام عسگری(ع) در مجالس

 

بیان فضائل و خصوصیات اخلاقی امام عسگری(ع) محور سخنرانی های مراسمات عزاداری بود که مظلومیت آن امام و شهادت پیش روی امام زمان(ع) از جمله بیانات است.

تاکید امام عسگری بر موضوع توحید و همچنین خدمت به دوستان و آشنایان و جامعه در بیان سخنرانان مورد توجه قرار گرفت که همه ائمه بعد از اعتقاد به پروردگار بر خدمت رسانی به جامعه توصیه داشته اند.

زهد، بخشندگی، مهربانی و تلاش برای هدایت جامعه در طول دوران زندگی آن حضرت جایگاه خاصی داشت.

 

لزوم توسعه عزاداری ها برای ائمه مظلوم

 

گرچه خیابان های شهرها با نصب بنر و پلاکارد برای ائمه سیاه پوش می شود اما لازم است تا حرکت های فرهنگی گسترده تری نیز برای بزرگداشت  ائمه معصومین(ع) اجرا و جمعیت زیادی را همراه خود کنند.

 

توسعه فعالیت ها بر بستر مجازی و همچنین محیط پیرامونی ضروری بوده از این رو متولیان حوزه های فرهنگی بیشتر بر این مسائل توجه داشته باشند و با توجه به اینکه مثل روز شهادت امام عسگری(ع) تعطیلی رسمی نیز رقم خورده از آن برای حضور مردم استفاده شود.

کد خبر 1221019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha