آیت الله ناصری نسبت به جامعه بی تفاوت نبود/ ضرورت پاسخگویی به نسل جدید

حجت الاسلام مروی در مراسم اربعین رحلت آیت الله ناصری گفت: این عالم ربانی نسبت به جامعه بی تفاوت نبود و در عرصه های علمی و اجتماعی به صورت فعال نقش آفرینی می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «احمد مروی« عصر روز چهارشنبه(13 مهرماه) در مراسم اربعین رحلت آیت الله ناصری به ابعاد شخصیتی این عالم ربانی و وضعیت امروز جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: آیت الله ناصری در طول دوران زندگی خود علاوه بر مجاهدت علمی نقش مهمی در توسعه فرهنگی و نقش آفرینی اجتماعی داشت.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ایشان علاوه بر کسب علم و دانش، بر معرفت خود افزود و با تربیت شاگران زیادی، هدایت گری مردم و انجام فعالیت های اجتماعی نقش عملی خود را به عنوان یک عالم انجام داد.

 

وی ادامه داد: این استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان سهم خود را در تربیت نسل های جدید و آموزش ایفا و نسبت به جامعه مثل ائمه معصومین(ع) جریان ساز بود و بی تفاوتی نداشت.

 

 حجت الاسلام مروی با بیان اینکه، آیت الله ناصری در عرصه های علمی و اجتماعی به صورت فعال نقش آفرینی می کرد، یادآورشد: وجود ایشان برای کشور و جامعه شیعی سرمایه بزرگی بود که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

 

وی اضافه کرد: رحلت این عالم ربانی آسیبی برای جامعه بوده و مسیر ایشان باید با بررسی و تدبیر در سیر زندگی ادامه یابد.

 

ضرورت پاسخگویی به نسل جدید

 

تولیت آستان قدس رضوی در بخشی از سخنان خود به جامعیت دین اشاره کرد و گفت: دین اسلام مروج عدالت و مهربانی بوده و بهتر از این دین بنا به گفته یاران اهل البیت(ع) و عالمان دینی وجود ندارد و نباید بگذاریم انحرافی در جامعه ایجاد شد.

 

وی ادامه داد: نسل جدید ما گاهی به دلیل کمبود دانش و آگاهی دچار انحراف شده و فریب توطئه های دشمن را می خورند و در این مسیر باید هدایتگری صورت بگیرد.

 

به گفته، حجت الاسلام مروی روحانیون، افراد اندیشمند و صاحبان فکر در پاسخگویی به سوالات و شبهات جوانان و نوجوانان پیشگام بوده و با احترام به آن بنگرند.

 

وی خاطرنشان کرد: سختی هایی متوجه معیشت و زندگی مردم شده که باید مسئولان نسبت به آن پاسخگو و تدبیر کنند ولی نباید این چالش ها جامعه را نسبت به انقلاب دلسرد بسازد.

کد خبر 1221036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha