امسال ذخیره گندم در چهارمحال و بختیاری ۲۵ درصد رشد داشته است

تقی‌زاده بابیان اینکه امسال همانند سال های قبل مشکلی در تامین گندم وجود ندارد گفت: امسال موجودی گندم در چهارمحال و بختیاری ۲۵ درصد رشد داشته است.

«نعمت‌الله تقی‌زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خرید تضمینی گندم امسال از کشاورزان استان به ویژه در شهرستان های لردگان و خانمیزا نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری به ذخایر گندم در سیلوهای استان اشاره کرد و ادامه داد: امسال با توجه به افزایش کشت گندم در سطح استان موجودی گندم در چهارمحال و بختیاری ۲۵ درصد رشد داشته است.

 

وی بابیان اینکه امسال خرید تضمینی گندم در کشور از کشاورزان به ۷ میلیون تن رسیده است ابراز کرد: مطالبات همه کشاورزان در استان در خرید تضمینی گندم تسویه حساب شده است.

 

تقی‌زاده به ذخایر گندم، شکر، برنج و روغن در استان اشاره و تصریح کرد: همه اقلام ضروری با توجه به ذخیره سازی مناسب جوابگوی نیاز مردم استان را می دهد.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در ۲ مرحله صورت گرفته است افزود: در مرحله اول که در اردیبهشت امسال صورت گرفت سه هزار و ۴۰۰ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان به ویژه در شهرستان خانمیرزا خریداری شده است.

 

وی به خرید تضمینی گندم در مرحله دوم و در تیرماه امسال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در تیرماه امسال حدود ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن گندم تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

 

تقی‌زاده به خرید تضمینی گندم در سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مجموع ۱۷ هزار و ۸۰۰ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد که امسال این مقدار افزایش داشته است.

 

کد خبر 1221076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha