گلزار شهدای شیروان غبارروبی و عطرافشانی شد

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: به مناسبت هفته نیروی انتظامی صبح روز پنج شنبه با حضور مسئولان شهرستان، گلزار شهدا در امامزاده حمزه رضا(ع) واقع در شهر زیارت شیروان غبارروبی و عطرافشانی شد.

«رمضانعلی رازقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: در این آیین که همزمان با سراسر کشور و با حضور خانواده های معظم شهدا، یادگاران دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم همراه بود پیام رهبر معظم انقلاب در جمع حاضران قرائت شد.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان عنوان کرد: در این آیین مردم با حضور در کنار مزار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، با قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل، یاد حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس و شهای نیروی انتظامی را گرامی داشتند.

 

رازقی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این آیین ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای والامقام تجدید میثاق کردند و برخی هم با در دست داشتن قرآن جیبی برسرمزار نشسته و به قرائت خواندن پرداختند.

 

وی با اشاره به جایگاه شهدا در جامعه و مقام شامخ و نقش آنان در پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان به مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری یادوراه شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا کرده تا یاد شهدا گرامی داشته شود و کم رنگ نشود زیرا که ایران اسلامی مدیون خون پربرکت شهدا است.

 

وی اضافه کرد: هم اکنون در گلزار مرکزی شهدای شیروان که سه هزار متر مربع وسعت دارد، پیکر ۳۸۸ شهید دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدفون است.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و دو هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده  و ۱۰۴ آزاده دارد.

کد خبر 1221113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha