مخالفان ومعاندان درصدد القای شبهات به مردم به ویژه دانشجویان/ دانشجویان مراقب باشند دشمنان مطالبه‌گری آنان را به سمت ایجاد التهاب و اغتشاش منحرف نکند

شتایی با اشاره به برخی رویدادهای روزهای اخیر دربرخی دانشگاه‌های کشور،گفت: مخالفان، معارضان همواره به دنبال آن هستند تاهرچه که مطلوب آنان است به جامعه به ویژه جوانان القا کنند تادر نهایت بتوانند زمینه ایجاد التهاب وخسارت به جامعه ونظام را فراهم کنند.

«شعبان شتایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان درباره حوادثی که در برخی از دانشگاه‌های کشور رخ داده است، اظهار کرد: دانشجو قشری مطالبه‌گر و پرسش‌گر است و شور جوانی در سر دارد. مسئولان به ویژه اساتید در دانشگاه‌ها باید برای هر سوال درست یا نادرستی پاسخ مناسب داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به دلایل بروز برخی التهابات در تعدادی از دانشگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این التهابات فاصله گرفتن دانشجویان از اساتید، نخبگان و فرهیختگان به علت تعطیلی آموزش‌های حضوری بوده است. ضمن اینکه این اتفاق سبب شد قشر جوان و البته دانشجوی ما به سمت فضای مجازی هدایت شود.

 

وی فضای مجازی را فضایی «غلط انداز» توصیف کرد و گفت: در این فضا مطالبه‌گری درست و واقعی وجود ندارد و تنها شبهاتی مطرح می شود که کسی هم به آنها پاسخ نمی‌دهد. این در حالی است که در آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها و مدارس فرصت پرسش برای دانشجو و دانش‌آموز و فرصت پاسخگویی برای اساتید و معلمان فراهم است.

 

شتایی ضمن تاکید بر ایجاد شرایط پرسش و پاسخگویی در دانشگاه‌ها بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر جهاد تبیین دارند و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی یکی از ابزارهای تحقق جهاد تبیین است که می‌تواند بیش از ۸۰ درصد سوالات و مطالبات دانشجویان را پاسخ دهد.

 

وی تصریح کرد: خارج از این محدوده هر چه که باشد سبب سوءاستفاده دشمنان خواهد شد. مخالفان، معارضان و معاندان نسبت به انقلاب اسلامی سعی دارند تا هر چه که مطلوب خودشان است را به جامعه ایرانی به ویژه جوانان دانشجو القا کنند و پیروی از القائات دشمنان دستاوردی جز ایجاد التهاب، وارد آمدن خسارت به جامعه و ضربه به ارکان نظام اسلامی نخواهد داشت.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حوادث اخیر، بیانات ایشان را راهگشا و روشن کننده مسیر توصیف کرد و افزود: در زمان وقوع فتنه فضایی ایجاد می‌شود که تشخیص سره از ناسره سخت خواهد شد. این فتنه دشمنان نیز هرچند خسارت‌هایی ایجاد کرد اما نظام اسلامی، مسیری روشن و درست را طی می‌کند.

 

وی یادآور شد: ملت ایران در ۴۳ سال اخیر آشوب‌ها، فتنه‌ها و التهاب‌های زیادی را تجربه کرده و پشت سر گذاشته است و اما دیدیم که هیچ کدام از این فتنه‌ها و حوادث نتوانسته سبب انحراف مسیر انقلاب شود. ملت ایران به فرموده رهبر انقلاب در حال گذر از پیچ تاریخی است و آینده و قله برای ما روشن و دست یافتنی است.

 

کد خبر 1221122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha