جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مساجد گیلان/ فرهنگ مهدویت در جامعه ترویج شود

جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار شد و در این مراسم‌ها بر ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه تاکید شد.

خبرگزاری شبستان از گیلان- مائده فلاحتکارضیابری؛

امام زمان(عج) امامی که هست و خواهد بود امامی که جماعتی منتظرشان هستند تا بیایند و آنان را به آرزویشان برسانند.

سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در واقع یک عهد بستن دوباره است، امام علی (ع) می‌فرماید: «خوشا به حال کسی که زمان او (حضرت مهدی علیه السلام) را درک کند، به دوره او بپیوندد و دوره او را شاهد باشد» از ایشان نقل است که بازهم می‌فرمایند «هیچ مرده‌ای باقی نمی‌ماند، مگر اینکه شادی ظهور مهدی (علیه السلام) در قبرش به او می‌رسد و آنها در قبرهایشان با هم دیدار می‌کنند و یکدیگر را به قیام قائم (علیه السلام ) بشارت می‌دهند».

 

بزرگان ما می‌گویند که معرفت، محبت و ولایت امام (عج)، زمینه‌ساز عهد و پیمان با ایشان است، چراکه عشق و ولایت بدون مسئولیت‌پذیری، احساسی گذرا است لذا باید عشق به مهدویت در زندگی ما جاری و ساری شود. پیامبر (ص) درباره امام عصر می‌فرمایند: مهدی (ع) از فرزندان من است، زمانی که قیام می‌کند عیسی بن مریم (علیه‌السلام) جهت نصرت و یاری او (از آسمان) فرود می‌آید و حضرتش را برای نماز مقدّم می‌دارد و به او اقتدا می‌نماید.

 

 

* شناخت امام زمان (عج) سرفصل زندگی یک مسلمان است

حجت‌الاسلام «علی شایان» با تبریک فرا رسیدن سالروز به امامت رسیدن امام مهدی(عج) اظهار کرد: ولایت از مبانی اعتقادی مسلمانان است و ختم نبوت با وصل امامت شکل گرفته است.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ با بیان اینکه شناخت امام زمان (عج) سرفصل زندگی یک مسلمان است افزود: ترویج مهدویت و فرهنگ مهدویت امری بسیاری مهم است.

 

وی با بیان اینکه مهدی یاوران و مبلغان عرصه مهدویت نقش مهمی در ترویج این اصل اساسی حیات بشری بر عهده دارند گفت: در ترویج و نشر فرهنگ مهدوی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

 

حجت‌الاسلام شایان با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ و آموزه‌های مهدوی در جامعه، آموزش و انتقال این فرهنگ به نسل جوان را یادآور شد و تصریح کرد: مسائل مربوط به امامت و مهدویت را باید با ادله‌های نقلی و عقلی برای جوانان و نوجوانان تبیین کرد تا این مباحث در عمق جان و دل آنها نفوذ کند.

 

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) سند بالای فومن بیان کرد: شیعه واقعی به وجود حضرت ولی عصر (عج) عشق می‌ورزد و شرایط را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده می‌سازد.

 

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت سالروز به امامت رسیدن امام زمان(عج) ویژه برنامه‌ای در مسجد حضرت ولیعصر(عج) سند بالای فومن برگزار شد.

 

 

*زمینه ظهور حضرت مهدی( عج) باید فراهم شود

حجت‌الاسلام «عبدالحسین فنایی» با تبریک سالروز به امامت رسیدن امام زمان(عج) اظهار کرد: فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام و مردمی‌ترین فرهنگ در تاریخ بشریت است.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن افزود: آشنایی و ارتباط با امام زمان(عج) و ترویج فرهنگ مهدویت حداقل کاری است که در عصر غیبت امام زمان(عج) می‌توانیم انجام دهیم.

 

وی گفت: جریان امامت جامعه را از هر جاهلیتی نجات می‌دهد، همان‌گونه که اسلام نیز جامعه را از جاهلیت نجات و به نور فراخواند.

 

حجت‌الاسلام فنایی تصریح کرد: اولین و مهمترین وظیفه ای که انسان در مورد امام زمان (عج) دارد شناخت آن بزرگوار است لذا اهمیت شناخت به حدی است که پیامبر اکرم(ص)در حدیثی فرمود:«ِ مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَيْتَةً جاهِلِيَّةً» یعنی کسي که بميرد و امام زمان خويش را نشناخته باشد، در واقع به مرگ جاهليّت مرده است.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن بیان کرد: زمینه ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید فراهم شود و ارزش آن حضرت را باید دانست و نسبت به شناخت کامل آن امام همام، اقدام کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت سالروز به امامت رسیدن حضرت مهدی(عج) ویژه مراسمی در مسجد جامع شاندرمن برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1221173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha