روز نهم ربیع‌الاول روز اکمال و اتمام ولایت است

حجت الاسلام محمدی، گفت:روز نهم ربیع‌الاول سالروز امامت منجی عالم بشریت است که پایان‌بخش حاکمیت طاغوت و برقرار کننده حکومت عدل الهی در گستره عالم و روز اکمال و اتمام ولایت است که در مقام آخرین غدیر و در امتداد آن، جشن آغاز امامت آخرین معصوم است.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)،گفت ۹ربیع الاول را تاجگذاری حضرت ولی عصر می دانند چرا که پس از شهادت مظلومانه ی پدر بزرگوارشان امام عسکری (ع) بار سنگین امامت و رهبری عالم بر دوش آن حضرت قرار گرفت.


رئیس تبلیغات اسلامی روانسر،افزود: در این روز عید شیعه و اولین روز امامت و خلافت آخرین خلیفه و حجت بر حق و منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله الاعظم (ع) در سال ۲۶۰ ه.ق ، است.

 

وی خاطر نشان کرد: نهم ربیع‌الاول عید شیعیان در سرآغاز امامت حضرت، ولی عصر(عج) است که پس از شهادت مظلومانه پدر گرامیشان امامت و رهبری عالم به دست ایشان سپرده شده و اولین روز امامت آخرین خلیفه و حجت بر حق است.

 

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد:این روز مرتبه و جایگاهی ویژه در تاریخ آغاز امامت دارد و اینکه آخرین آغاز نیز هست و شاهد انتقال میراثی عظیم از سراسر تاریخ پیامبران و امامان به آخرین امام و شاهد تحقق اراده الهی برای ایجاد حاکمیت عدل در سراسر جهان خواهیم بود.

 

رئیس تبلیغات اسلامی روانسر،اظهار کرد: با توجه به اینکه تعظیم و بزرگداشت این روز نیز می‌تواند به عنوان یك وظیفه دینی مورد توجه قرار گیرد و در این روز بیشتر برای سلامت وجود آن حضرت دعا و صدقه داده شود  زیرا كه این كارها خود اعلام بیعت با آن امام بزرگوار است كه چون غایب هستند با یادآوری و شادی در این روز، اعلام بیعت و دوستی با حضرتش قلمداد می‌شود.

 

کد خبر 1221229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha