اضافه شدن بخش تفسیر از سال آینده به مسابقات «مدهامتان»

حجت الاسلام خداداده با اشاره به اضافه شدن بخش تفسیر از سال آینده به مسابقات «مدهامتان» هم گفت: سال آینده بخش بین الملل «مدهامتان» را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده، امروز پنج شنبه (14 مهر) در دیدار با آیت الله دستغیب گفت: خوشحالم که در شیراز حضور یافتم و حال و هوای شهر به نورانیت حوزه های علمیه معطر است.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه شیراز را با «دروازه قرآن» و چهره های قرآنی نظیر حافظ می شناسند، اظهار کرد: این سه روز شیراز میزبان مسابقات قرآنی «مدهامتان» بود که در اختتامیه حدود 150 نفر از منتخبین حضور یافتند و این مسابقات از حیث اهمیت دومین رویداد مسابقات کشور بعد از مسابقات قرآنی کشور است.

مدیر عامل خبرگزاری شبستان ادامه داد: مسئولین برگزاری مسابقات «مدهامتان»، پیش از برگزاری این مسابقات به محضر مراجع و علما در قم رسیدند و تاکید عزیزان و علما این بود در کنار  لحن و صوت خوش قرآن کریم، به موضوع آشنایی با مفاهیم هم توجه شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور 26 هزار و 170 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال هستند، اظهار کرد: کرسی های تفسیر را در کنار کرسی های تلاوت راه اندازی می شود و به طور حتم اگر این کرسی ها با حضور استادان مطرح کشوری باشد، مردم از آن استقبال خواهند کرد.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش تفسیر از سال آینده به مسابقات «مدهامتان» هم گفت: سال آینده بخش بین الملل «مدهامتان» را برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده گفت: رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی)، در مورد کانون های مساجد تاکید فرمودند که این کانون ها با همکاری بسیج حامی جذب نوجوانان باشند.

وی با اشاره به اینکه شعار کانون ها اینست که اعضای کانون بازوان، امام جماعت هستند، اظهار کرد: باید برنامه ریزی شود و فضای فرهنگی کشور به سمت و سوی فضای بازگشت به مسجد باشد، کار فرهنگی و تربیتی در مسجد شکل می گیرد و اگر آن مومن به مسجد تمسک بجوید به طور حتم در امور موفق تر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده گفت: فضای خوبی در حوزه کار فرهنگی و هنری اسلامی و انقلابی در مساجد وجود دارد و شورای سیاستگذاری کانون ها وجود دارد که وزرای و مسئولین مختلف عضو این شورا هستند که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از این وزراست و این شورا در استان هم وجود دارد که نماینده ولی فقیه در هر استان، رئیس آن شورا در همان استان محسوب می شود.

کد خبر 1221232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha