حاشیه های  شهر ایلام از ده کوره های شهرستان های دیگر استان محروم تر است/ تخصیص اعتبارات بر مبنای ضریب محرومیت باشد

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: از شاخصه های اصلی بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر نگاه دولت دو موضوع بودجه گلوبال و افزودن ضریب محرومیت در اختصاص بودجه به استان ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، با تقدیر از استاندار ایلام در امر مدیریت اربعین حسینی سال جاری، اظهار کرد:  آن کسی که رابطه بین خود و خدای خود را اصلاح کند، حداوند محبت او را در دل مردم قرار می دهد.

 

« علی اکبر بسطامی» با بیان اینکه  تلاش مدیران و مسئولان استان در اربعین حسینی زبانزد خاص و عام است، ابراز کرد: وقتی یک جمع به اتحاد و همدلی در کنار هم باشند، خداوند به نتیجه کار آنها برکت می دهد و انتظار می رود که در سایه همین وحدت کلمه مسایل و مشکلات استان پیگیری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه استان ایلام جزو استان‌های است که مورد توجه ریاست محترم جمهوری  و دولت محترم است، گفت: از شاخصه های اصلی بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر نگاه دولت دو موضوع  بودجه گلوبال و افزودن ضریب محرومیت در اختصاص بودجه به استان ها است.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان در تلاش هستند متناسب با حقی که مردم به نظام دارند به مسئولیت خود عمل کنند، ابراز کرد: بخش عمده ای از بودجه های استان  به صورت گلوبال است و  تلاش مدیران در کنار استاندار محترم در راستای جذب اعتبارات و تخصیص آن با قدرت چانه زنی بسیار لازم و ضروری است تا بودجه های لازم ره به استان تزریق کنند.

 

بسطامی با بیان اینکه بودجه در هر کجای ایران و دنیا اگر بر مدار جمعیت و وسعت اختصاص پیدا کند بر مدار عدالت نیست، ابراز کرد: بودجه بندی بر مبنای جمعیت و وسعت موجب تزریق اعتبارات به استان های برخوردار و  عدم اختصاص بودجه لازم به استان های غیر برخوردار می شود و بایستی ضریب محرومیت در نظام بودجه بندی مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام یادآور شد: در نگاه حاکمیت اسلامی و شاه بیت حرکت دولت انقلاب سیزدهم توجه به ضریب محرومیت مورد توجه قرار دارد و باید معیار اصلی ما در بودجه ضریب محرومیت در زمینه اختصاص اعتبارات باشد.

 

وی با اشاره محرومیت دو شهرستان های ملکشاهی و هلیلان خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم محرومیت ها را با تخصیص و توزیع بسته ها حمایتی رفع کنیم و لازم است که زیرساخت ها در این شهرستان به ضریب محرومیت مورد توجه قرار گیرد.

 

بسطامی خاطرنشان کرد: لازم است دو کلمه عدالت و قانون در زمینه تخصیص اعتبارات مورد توجه قرار گیرد،  اربعین در استان ایلام فرصت است و باید در تخصیص اعتبارات اربعین همه شهرستان های استان مورد توجه قرار گیرند و حاشیه های مرکز استان ایلام از ده کوره های برخی از شهرستان های ایلام محروم تر است و باید به صورت سریع، حاشیه های شهر ایلام مورد توجه قرار گیرند.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در پایان با تقدیر از استاندار ایلام در راستای پیگیری امور، خاطرنشان کرد: امید است که روح حضور میدانی و مدیریت مبتنی بر حکومت علوی و فاطمی در مدیران استان جاری و ساری باشد و  به مردم خدمتگزاری کنند.

کد خبر 1221235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha