خدمت به مردم رمز عزت و موفقیت روحانیت است/زمینه سازی برای ظهور مهدی موعود بارزترین رسالت امام حسن عسکری(ع)

حجت الاسلام نادعلیزاده با اشاره به مردم داری آیت العظمی عبدالله نظری خادم الشریعه از طلاب خواست تا خدمت به مردم مورد توجه آنها باشد و گفت: به فرموده امام حسن عسکری (ع)در امور دنیایی بهترین اعمال ایمان به خداوند و خدمت به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام محمد تقی نادعلیزاده امروز (۱۴مهر) در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام  و سالروز آغاز امامت و زعامت امام زمان عج که در دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی مرکز مازندران برگزار شد، بااشاره به آیه ۲۴سوره سجده وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا ۖ وَكَانُوا بِآيَاتِنَا يُوقِنُونَ و برخی از آن بنی اسرائیل را امام و پیشوایانی که خلق را به امر ما (نه به امر خلق) هدایت کنند قرار دادیم برای آنکه (در راه حق) صبر کردند و در آیات ما مقام یقین یافتند، اظهار کرد: هر فردی نمی تواند معصوم باشد و به درجه امامت برسد. فردی که به دیگران ظلم کند به درجه امامت نائل نخواهند شد.

 

امام جمعه شهرستان جویبار بابیان اینکه مطابق روایتی از امام صادق(ع) مردم چهار دسته اند عده ای که در تمام عمر خود اصلا گناه نکرده اند، دسته ای دیگر هم اول هم آخر گناه کردند، دسته ای اول گناه کردند و بعد توبه کردند  و دسته آخر آنهایی هستند که اول گناه کردند و آخر توبه نکردند، گفت: شان ابراهیم (ع) ازل از آن است که برای دودسته ای که در تمام عمرشان گناه کردند دسته ای که در خوب بودند و با گناه از دار دنیا رفتند بخواهد امامت به آنها برسد.

 

وی با بیان اینکه ابراهیم (ع) خطاب به خداکند متعال می فرماید فرزندان من که اول گناه کردند و بعد توبه کردند را به مقامت امامت برسان، افزود: خدا در جواب ابراهیم (ع) فرمود امامت به کسی می رسد که در تمام عمر خود گناه نکرده است.

 

حجت الاسلام نادعلیزاده با بیان اینکه مقام امامت از مقام نبوت و رسالت بالاتر است، افزود: تبعیت از امام در افعال واجب است. تبعیت در اذکار واجب نیست.

 

وی با بیان اینکه خدا فرمودند عده ای از انبیا که صبر مطلق در ترک معصیت و اطاعت از خدا داشتند، هدایت می کردند و امام شدند، گفت: امام فواید مطلوب می کند در افراد تصرف می کند .

 

حجت الاسلام نادعلیزاده با بیان اینکه امامت کسی است که هدایت می کند تا به مرحله یقین برسد، افزود: عین الیقین، علم الیقین و حق الیقین مراتب یقین است.

 

وی با اشاره فرموده امام حسن عسکری علیه السلام در امور دنیایی بهترین اعمال دو عمل است، اول ایمان به خداوند و دوم خدمت به مردم، گفت: رمز عزت و آبرو و موفقیت روحانیت ایمان به خدا و خدمت به خلق است‌.

 

حجت الاسلام نادعلیزاده از آیت العظمی عبدالله نظری خادم الشریعه عالم فقید بعنوان عالمی برجسته و خدوم یاد کرد و افزود: مردم داری مرحوم علامه نظری خادم الشریعه در یادها ماندگار و جاودان است.

 

وی با بیان اینکه امروز نیز طلبه ها باید با پیروی از سیره بزرگان دین همانند علامه نظری خادم الشریعه در خدمت به مردم پیشتاز باشند، افزود: امام حسن عسکری علیه السلام در حصر مردم را برای حکومت امام مهدی عج آماده می کردند.

 

حجت الاسلام نادعلیزاده با بیان اینکه مردم باید برای غیبت صغری و کبری آماده می شدند از این رو امام هادی علیه السلام  و امام حسن عسکری علیه السلام در حصر برای آماده شدن ذهن ها برای پذیرش امامت امام زمان عج فعالیت می کردند.

کد خبر 1221246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha