برگزاری «مدهامتان» در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) فرصت مطلوب گردشگری مذهبی است

آیت الله حدائق گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) یک فرصت غنی و ظرفیت موثر گردشگری در استان فارس برای معرفی شخصیت حضرت احمد ابن موسی (ع) است و مسابقات «مدهامتان» فرصت خوبی برای معرفی ایشان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله علیرضا حدائق، امروز پنج شنبه (14 مهر) در مراسم اختتامیه «مدهامتان» که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: برگزاری مراسم اختتامیه «مدهامتان» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و در جوار شهید محراب شهید آیت الله دستغیب و امامزاده میر محمد (ع) مایه مباهات سومین حرم اهل بیت (ع) است.

مدیر حوزه علمیه «منصوریه» شیراز افزود: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) یک فرصت غنی و ظرفیت موثر گردشگری در استان فارس به شمار می رود حضرت احمد ابن موسی (ع) در کتابت قرآن و دفاع از حقوق بشر تاریخ که یک هزار برده را آزاد کرد، زبانزد هستند و برگزاری «مدهامتان» در جوار حرم ایشان یک افتخار بزرگ است.

وی با اشاره به فرموده های رسول الله (ص) عنوان کرد: در آیه 155 سوره مبارکه «انعام» بر تبعیت از این کتاب الهی و مورد رحمت الهی قرار گرفتن تاکید شده است.

آیت الله حدائق تاکید کرد: قرآن کتابی است که بنیانش قوی است و هر چه از تاریخ نزول قرآن می گذرد ارزش مفاهیم آن برای بشر آشکارتر می شود و اعجازهای قرآن در گذر زمان همواره آشکارتر می شود و در قرآن مطالب، مطالب استواری هستند و تغییر پذیر و تحریف شدنی نیست.

وی گفت: تمام آیات قرآن برای بهتر شدن زندگی انسان در حوزه های مختلف نازل شده اند و قرآن برای تمام انسان ها یک رهنمود موثر است و  کتاب یک منبع غنی برای انسان در تمام عرصه ها و تمام مردمان است.

آیت الله حدائق تصریح کرد: مسلمانان باید مراقب باشند که بیگانگان در پیروی از قرآن از آنها پیشی نگیرند و قرآن بهترین راه سعادت بشر و نجات جامعه است.

وی با اشاره به جایگاه قاریان و حافظان قرآن بیان کرد: انتظاری که از قاری و حافظ قرآن می رود بیش از سایر افراد است و خدای متعال، رسول اکرم (ص) را بهترین انسان می داند که بهترین کار را تلاوت قرآن می داند.

آیت الله حدائق تصریح کرد: اقامه نماز در ظهر عاشورا توسط امام حسین (ع) مصداق حفظ قرآن است و باید الگوی حافظان قرآن قرار بگیرد و در مصائب و سختی ها باید از قرآن راهنمایی بگیریم.

کد خبر 1221262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha