افتتاح پروژه های آموزشی در سی سخت با حضور وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پروش پس از ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در شهر سی سخت اقدام به افتتاح خوابگاه دانش آموزی ابن سینا و چند پروژه آموزشی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، وزیر آموزش و پروش به همراه نائب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ورود به استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور در شهر سی سخت اقدام به افتتاح خوابگاه دانش آموزی ابن سینا با زیر بنا ۱۳۶۰ متر مربع  و با مساحت ۴۲۰۰ متر مربع کرد.

 
همچنین «یوسف نوری»، از محوطه سازی دبیرستان ۶ کلاسه شهید بهشتی سی سخت با زیر بنای ۱۰۸۰ مترمربع بازدید کرد.
 
در این آیین مدیر کل آموزش و پروش استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: اگر زمین لرزید و سقفی فرو ریخت، اما به مدد شما مسئولان، دوباره همه تخریب ها از نو ساخته شد.
 
عزت خواه با تاکید بر اینکه فضای ورزشی در استان ما نیاز مند توجه بیشتری است، گفت: تعداد دانش اموزان ما نسبت به دیگر مناطق کمتر است اما به دلیل پراکندگی آنها تعداد زیادی مدرسه زیر ۱۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.
 
در ادامه معاون وزیر آموزش و پرورش و مسئول نوسازی مدارس کشور، اذعان کرد: یکی کار های نوسازی مدارس ساخت مدارس ایمن در سراسر کشور است.
 
رخشانی مهر تصریح کرد: در زلزله سی سخت  ما تلاش کردیم که مدارس را به موقع به چرخه براسانیم که ۳۳ مدرسه نیازمند نوسازی بود و این امر با سرعت انجام شد، از ۸ فضای تخریبی ۵ فضا تکمیل شده و سه فضا با ۷۰ درصد پیشرفت کار دارد که امیدواریم تا دهه فجر این سه فضای آموزشی دیگر نیز به بهره برداری برسد.
 
 
وی افزود: هر مدرسه ای که بر اساس ایین نامه جدید که از سال ۸۰ نوشته شد در سراسر کشور ساخته شده باشد مقاومت وبی در مقابل زلزله ها نشان داده است و بیشترین تخریب ها مربوط به مدارس فرسوده با سن بالای ۴۰ الی ۵۰ سال بوده است.
 
مسئول نوسازی مدارس کشور، اظهار کرد: ۷۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس و هنرستان ها در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.
 
وی افزود: با توجه به اهمیت ویژه زلزله سی سخت مسئولان سعی در بر طرف کردن هر چه سریع تر مشکلات مردم به خصوص در بحث مدارس اسیب دیده کرده اند.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه اظهار کرد: زلزله در سی سخت آسیب های زیادی به مدارس وارد کرد.
 
احمدزاده افزود: در یک بازه مناسب، بازسازی آنها به یک نتیجه خوبی رسید، البته مزارعی که آسیب دید به خصوص مزارع پرورش ماهی هیچ گونه کمک هزینه ای برای آنها در نظر گرفته نشد.
 
استاندار تصریح کرد: ۱۷۶۶ مدرسه سنگی در قاب ۲۱۰۰ کلاس نیاز فوری به بازسازی دارد.
 
وی افزود: ۲۰۶ مدرسه فاقد دیوار کشی است و بسیاری از مدارس فاقد شرایط لازم جهت تدریس هستند.
 
احمدزاده بیان کرد: استاندارد سازی سیستم گرمایشی همچنین هوشمندسازی مدارس در استان به ۳۴۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
 
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در گذشته  وقتی سران عشایر با دربار رضا شاه دیدار کردند مردی از این دیار درخواستش معلم بود.
 
«مهدی روشنفکر» اظهار کرد: این شهرستان ۴۹ هزار جمعیت دارد همچنین دنا قطب گردشگری استان که نیاز است توجه های ویژه ای شود.
 
وی افزود: در خیلی از این مناطق که ۸۰ در صد روستایی بوده خواسته اکثر جوانان شهرستان دنا اماکن وزرشی است.
 
روشنفکر تصریح کرد: دکتر نیکزاد به کمک بقیه دوستان از همان لحظه اول حادثه ۳۰۰ میلیارد بودجه جهت بازسازی مناطق زلزله زده در سی سخت اختصاص دادند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در پایان گفت: هنوز خیلی از منازلی که در زلزله آسیب دیدند تکمیل و اماده استفاده نشده است که نیاز منده این است که تهسیلات در خصوص زلزله هر چه سریع در در اختیار این افراد قرار گیرد.
 
وزیر آموزش و پرورش در این برنامه گفت:  ما باید شاهد نتیجه از این زحمت ها باشیم، اگر از امکانات خوب استفاده کنبم قطعا شاهد رشد و بالندگی جوانان این مرز و بوم خواهیم بود.

 

«یوسف نوری» اظهار کرد: حضرت خدیجه کبری (س)، همه دارایی خود را در راه اعتلای دین اسلام داد و خداوند به او سرمایه های را اعطا فرمود که تصور آن سخت است .

 

نوری ادامه داد: باید ترویج کنیم زمینه کار را برای خیریبن مدرسه ساز تا بتوانیم محیط آموزشی برای همه دانش اموزان فراهم سازیم.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در فناوری های جدید مثل نانو جزو ۱۰ قدرت بالای جهان هستیم.

 
وی افزود: یکی از شعار های دولت محیط آموزشی مناسب را برای همه دانش اموزان در تمام مناطق کشور فراهم کند.

 

نوری خاطر نشان کرد: در خصوص رتبه بندی، امید است بتوانیم با این کار نظام آموزشی را فراهم سازیم.

 

در ادامه نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه بیان کرد: ظلمی که به فراجا شد و ما در مجلس گفتم که آنها دغدغه فرهنگی دارد باید

 

نیکزاد گفت: ما باید حتما مدارس کانکسی را جمع اآوری کنیم اما می خواهم موضوعی را به شما بگویم که این آجر و سیمان، ما را آدم نمی کند باید در تربیت نسل آینده تلاش کنیم.

 

نائب رئیس مجلس تصریح کرد: ما دنبال این هستیم و باید ببینیم چرا حضرت آقا دغدغه کانون فکری دارد، و چرا همه به دنبال قبولی در یک رشته خاص هستند.

 

وی افزود: من منکر ساخت فضا های آموزشی نیستم اما باید مباحث تربیتی را در دستور کار قرار دهیم.

 

نیکزاد بیان کرد: ما بیاد برگردیم به مباحث تربیتی و یکی از گرفتاری های الان ما این است که ما از آرمان های اصلی انقلاب دور شده ایم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر در جمهوری اسلامی قانون محترم باشد، هیچ کسی دچار مشکل نخواهد شد بنابراین نیاز است آموزش و پروش در بحث تربیتی و آموزشی، به آرمان های انقلاب اسلامی برگردد.
 

کد خبر 1221371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha